Hoe kan ik het scherm van mijn laptop dupliceren naar de televisie?

Ik heb net mijn laptop aangesloten op de televisie met een HDMI-kabel. Er was direct verbinding en ik zag zowel op de laptop als op de televisie mijn bureaublad. Toen dacht ik: Ik wil alleen op de televisie een bureaublad zien. Ik deed met de sneltoets 'alleen op projector', maar daarna had de televisie geen signaal meer. Ik dacht: Dan maar weer wel allebei de schermen zichtbaar. Dus ik deed 'dupliceren'. Maar dat wil met geen mogelijkheid meer. Elke keer als ik dat doe, wordt het scherm uitgebreid in plaats van gdupliceerd. Ik krijg het niet meer terug, wat ik ook doe. Ik heb al bij scherminstellingen het een en ander uitgeprobeerd, maar het wil niet. Kan iemand me uitleggen wat ik moet doen om het scherm van mijn laptop gedupliceerd op de televisie te krijgen? (En mocht je het toevallig ook nog weten: hoe ik beeld kan krijgen op de televisie zonder dat mijn laptop beeld heeft. Want daar geeft hij dus 'geen signaal'.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.4K

Antwoorden (1)

Probeer nog eens naar de scherminstellingen te gaan. (Via start->configuratieschema-> beeldscherminstellingen).

Kijk daar eens wat je ziet staan. Als beide beeldschermen zijn aangesloten zou je ook twee beeldschermen moeten zien staan. Het eerste beeldscherm met een 1 op en het tweede met een 2 op. Klik eerst eens op de knop rechtsboven in het schermpje 'beeldschermen identificeren'. Nu komt er een cijfer op je beide beeldschermen zodat je weet welk scherm bij welk cijfer hoort.

Selecteer het tweede beeldscherm, onder de beeldschermen staat een balkje. Bij jou staat hier vermoedelijk (standaardbeeldscherm) op ...

Hieronder kan je twee vakjes aanklikken. Het bovenste zegt 'dit is mijn hoofdbeeldscherm' en het onderste 'het beeldscherm uitbreiden..'. Selecteer het eerste vakje.

Selecteer nu terug het beeldscherm met 1 op en vink het vakje 'het beeldscherm uitbreiden' uit. Het vakje 'dit is mijn hoofdbeeldscherm' zou al moeten uitstaan. Normaalgezien zal je scherm nu zwart worden en zal je enkel nog beeld hebben op je tv scherm dat je gebruikt als monitor. Wanneer je de kabel afkoppelt van je laptop zal het scherm van je laptop automatisch opnieuw kunnen gebruikt worden.

Klik vervolgens op toepassen.

Als het echt niet meer lukt, start dan eerst eens opnieuw op en haal voor het heropstarten de HDMI kabel uit je laptop, steek hem pas opnieuw in als de volledige computer is heropgestart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie! Helaas gaat de tekst die je hebt gelinkt uit van windows vista. De twee vakjes waar je het over hebt zijn er niet in windows 7. Ik heb inmiddels de kabel in een andere HDMI-ingang gestopt en nu doet hij het in één keer zoals het hoort, zoals eerst ook bij de andere ingang het geval was. Ik ga nu gewoon niet meer aan de opties 'alleen op projector', 'uitbreiden' etc. zitten. HDMI 4 is verpest en 3 doet het zoals ik het wil. Mocht je toevallig nog weten hoe ik het alsnog kan oplossen in ingang 4, dan hoor ik dat graag! Anders: bedankt voor de moeite! :)