Mijn 2e monitor valt zomaar uit hoe los ik dit op?

Ik heb een laptop met nog een acer monitor verbonden ( met VGA )
Dit heb ik al 2 maanden, maar net opeens viel de monitor uit.
Ook de stroom viel zomaar uit.
Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Acer monitor kan defect zijn. Dat kan aan de power supply van je monitor liggen. Branden er geen lampjes op je monitor dan is die power supply waarschijnlijk stuk. Heb je geen externe adapter, dan is de power supply in de monitor stuk en kun je dat laten repareren. Heb je wel een externe adapter op je Acer dan kun je deze vervangen.
Als er wel lampjes branden op je monitor en is nog op de laptop aangesloten, schijn dan eens met een zaklamp schuin op het lcd scherm. Als je dan nog iets van een windows beeld ziet, dan is de verlichting van je scherm (backlight) defect. Ook dat kan gerepareerd worden maar kost vaak meer dan en goede 2e hands op Marktplaats.