hoe kan google verdwijnen uit china?

hoe kan dit technisch gezien?
als ik in bijvoorbeeld duitsland ben kan ik toch ook gewoon op google.nl?!
hoe kan google dan uit china vertrekken?
is er iemand die hier echt iets vanaf weet?
groetjes jamie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo bedoelt google het niet. Ze bedoelen dat ze niet meer actief gaan meewerken aan een gefilterde versie en ook geen kantoor meer willen hebben. Voor de rest zorgt China er dan zelf wel voor dat niemand meer vanaf een Chinese internetverbinding op de site van Google kan. Dat doen ze ook al met miljoenen andere sites.

Het is dus niet Google dat gebruikers uit China gaat blokkeren.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik zie heel veel antwoorden dat Google het kan, en dat is eigenlijk ook een antwoord op de vraag, maar feit is dat Google niet China gaat blokkeren, maar enkel stopt met het filteren van ongewenste zoekresultaten in de ogen van de Chinese overheid. Dus het is dan wel een goed antwoord op de vraag maar niet de realiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

denk dat google gewoon de taal ondersteuning terugtrekt. En ze zich op die mannier terugtrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google kan gewoon alle dns-servers die doorlinken naar China uitzetten of niet bedienen... Dan komt er niets door naar China...

en China kan op zijn beurt controle uitoefenen op alle backbones die china binnenkomen, dan sluit je alles al meteen en bij voorbaat af, wat je allemaal niet wilt hebben...

Dat is het kat en muisspel daar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google kan zoveel! Ik verbaas mij daar steeds meer over. Wanneer je bijvoorbeeld googled in Belgie of googled in Nederland, dan krijg je verschillende antwoorden. Dus de boel blokkeren in China is een peulenschil. Ze kunnen tegenwoordig zoveel met dat internet dat kan je je bijna niet voorstellen. Wanneer jij regelmatig Al Quaida, Ben laden en nog meer van dat soort woorden intikt staat gaat er een lampje branden bij de CIA. Dan zul je vanaf dat moment goed in de gaten worden gehouden. Hierna kijkende.......google kan veel meer dan wij ons kunnen beseffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google gaat niet in het algemeen verdwjinen uit China, maar de speciale Chinese versie van Google, waarmee Google meewerkte aan de censuur in China door zoekresultaten te filteren, wordt stopgezet.

Dat werd tijd ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb begrepen dat ze nu in China alleen de Hongaarse versie van Google doorlaten en ja...., wie kan de moeilijkste taal van de wereld lezen? Ikke niet, mijn Hongaarse vriend wel!