Hoe komt het dat ik geen wifi op Ipad heb, maar wel op mn laptop?

Hallo,

ik heb op mijn laptop thuis gewoon verbinden met wifi. Op mijn HTC en Ipad 4 kan ik echter geen verbinding maken met mijn wifi.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je 2,4 of 5 GHz wifi netwerk? Misschien dat het daar aan ligt. Dat je laptop wel 5 GHz ondersteunt en je andere apparaten niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar kan ik dat zien? =o
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inloggen in je modem. Daar kan je zien op welke bandbreedte je wifi signaal wordt verzonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar ik weet echt niks van modems.. hoe log je in op je modem ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de experia box van KPN btw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet hoe ik moet inloggen.. maar welk wachtwoord moet ik daar invullen? =\
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh ik ben nu ingelogged even zoeken waar ik de bandbreedte kan vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wachtwoord staat waarschijnlijk op de modem zelf, of anders bij de papieren die je erbij gekregen hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik hoefde blijkbaar geen wachtwoord in te vullen de 1ste keer dat je inlogged, heb er nu een ingesteld.
Maar als ik het goed heb staat er bij
WLAN - settings:
bandwith : 20 MHz is dat dan goed of niet ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien iets met dat "enable Mac filtering" ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet bij GHz kijken. Niet bij MHz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan dat je een Mac filter op je router hebt zitten. Maar die moet je dan ooit zelf handmatig hebben aangemaakt. En aangezien je zelf zegt dat je er niet zoveel verstand van hebt denk ik niet dat dat het probleem zal zijn.
Als je er helemaal niet uit komt, en je netwerk is niet al te ingewikkeld kan je ook altijd nog een harde reset (fabrieksinstellingen) uitvoeren. En dan schoon opnieuw beginnen. Veel verklote zal je sowieso niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De router is eigenlijk net nieuw.. dus waarschijnlijk staat ie nog in de fabrieksinstellingen? =\
Ik heb alles nagekeken maar zie nergens GHz staan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn wireless mode veranderd van:
mixed mode (b+n+g) naar
mixed mode (b+n)
nu heb ik wel verbinding ! bedankt voor het helpen, want dat inloggen op je router kwam ik op die info :)