Waarom gaan alle foto's van mijn camera naar mijn laptop door de war?

Als ik mijn foto's op mijn laptop over breng is de volgorde van mijn foto's geheel in de war. Het lijkt zo onlogisch. Hoe krijg ik ze weer op hun eigen plaats? Ik zou ze moeten kunnen nummeren,maar hoe?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt de map met bestanden via het menu Beeld op verschillende manieren weergeven. Als je ze als pictogrammen weergeeft, is er vaak geen alfabetisch verband, vooral niet als je de pictogrammen hebt versleept.

Geef de foto's handige namen, liefst voorafgegaan door een nummer van steeds even veel cijfers (bijvoorbeeld van 1001 t/m 1095). Als je ze dan alfabetisch sorteert (kies in het menu Beeld voor Lijst of Details), worden ze niet geordend van Aalsmeer tot Zwolle, maar van 1001_Zwolle tot 1095_Aalsmeer.

Bij een ongelijk aantal cijfers wordt nummer 19 vaak voor nummer 2 geplaatst. Geef daarom nummers van even veel cijfers en begin niet met een nul, want dat laatste wordt door 'slimme' computers ook weer in de war gestuurd.

Een andere handige nummering maakt gebruik van Amerikaanse datumaanduiding jaar-maand-dag, bijvoorbeeld 2009-03-16. Door deze schrijfwijze is alfabetisch sorteren ook chronologisch sorteren.

Als alles al in de war ligt, kies dan bij Beeld de weergave Detail en sorteer op datum (klik bovenin de kolom 'gewijzigd op').
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je foto's al genummerd zijn, en dat ze op volgorde staan van nummer dus:
1 - 11t/m19 - 100t/m199 - 2 - 20t/m29 - 200t/m299 etc. etc.
Tenminste, daar heb ik altijd last van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat gebeurt. Reden hiervoor weet ik niet. Maar je kan ze ordenen/weergeven op verschillende manieren. Eens ze op je laptop staan kan je ze ordenen door vb. bovenaan in het balkje waar je naam, type en grootte ziet, te gaan staan met je cursor. Dan met je rechter muisknop de balk aan te klikken en dan zie je verschillende mogelijkheden vb. je kan er "gemaakt op" e.d. bijplaatsen. Eens het in je balkje voorkomt, klik je er even op en je zal zien dat alles zich ordent vb. op datum als je dat hebt aangeklikt. Zo kan je toch een beetje orde scheppen in je bestanden en vb. zien wat je er laatst hebt bijgebracht.Hopelijk is dat een antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt raystef maar wat als ze niet op datum staan? Kan ik ze niet nummeren of zoiets?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk het wel. Als je ziet staan op je laptop bij het balkje naam, en daar op drukt, kan je normaal toch een alfabetische en/of numerische volgorde krijgen.
Probeer dit even en zie of het voor jou resultaat geeft.
groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
graag gedaan !!!