Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in Itunes muziek op genre bij elkaar zetten?

Ik koop sinds kort regelmatig nummers bij Itunes, maar alles staat door elkaar, op volgorde van aankoop. Nu wil ik eigenlijk bepaalde genres muziek bij elkaar zetten: bv. alle Nederlandstalige nummers bij elkaar, alle soulnummers bij elkaar, etc.
Hoe kan ik dat doen? En kan ik deze dan ook op een cd branden?
Graag een duidelijke uitleg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
795

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In I-tunes zie je naast de titel van de song, onder andere het genre van het nummer.
Als je op 'Genre' klikt in de balk met naam , tijd, artiest etc., worden je nummers op genre gesoorteerd.

Als er bij een nummer geen genre staat, kan je dit er zelf bij zetten door met de rechtermuisknop op het nummer te klikken> info tonen, en vervolgens weer info selecteren.
Hier kan je de het genre invoeren.

Als je een cd wilt branden, zet je alle nummers in een afspeellijst en druk je rechts onderin op 'Schijf Branden'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch nog even een aanvullende vraag: ik klik op genre,. maar dan gaat het nummer spelen, ik kan ze nog niet groeperen. Hoe doe ik dat? Naar een afspeellijst slepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet echt op Genre klikken. Niet op het genre van dat specifieke nummer, maar op Genre zelf. Wat je ook kan doen, is het genre in het zoekveld in te typen. Dan krijg je ze ook bij elkaar. Alles selecteren
( ctrl + a ) en aan een afspeellijst kan je dan ook doen, als je dat wilt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha, nu snap ik het! Dank voor je duidelijke uitleg!!!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding