de scherm van mn laptop is gebarsten,door dat ik m liet vallenis t verstandig om t te laten maken of kan ik net zo goed n nieuwe kopen

hij doet t nog als ik m opstart ,vandaar dat ik t vraag
ik zie alleen t beeld in stukjes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

- Hoe oud is je laptop, bij oudere laptops is het misschien mogelijk om een 2e hands scherm aan te schaffen via het internet. Je moet wel enige kennis hebben bij het repareren van laptops.

- Fabrieksgarantie is vervallen, als je dit door de fabrikant laat maken dan moet je rekenen op 200 euro materiaal kosten en zo'n 200 euro aan engineer kosten.
(Tijd voor een ervaren iemand om het te vervangen is zo'n 30 minuten. Voor een beginner die alleen werkstations heeft gerepareerd ligt het rond de 2,5 uur).

Als het door iemand was omgestoten dan kon je nog rekenen op de aansprakelijkheidsverzekering van die persoon.

Kortom: laten doen kost zo'n 400 euro
Een nieuwe laptop via het internet kopen: rond de 600 euro voor een toekomst gerichte instapmodel.

Met een beetje geluk kun je korting krijgen bij de fabrikant als je daar weer een nieuwe laptop besteld.

Toegevoegd na 2 minuten:
# nog een extra toevoeging. Je kunt je laptop ook als desktop gebruiken, je hebt hiervoor gewoon de standaard dingen als een beeldscherm, toetsenbord en muis nodig.

Verkopen kan ook nog. Het ligt aan de laptop in welke prijsklasse hij valt, maar het is evt. gewoon verkoopbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bel het bedrijf op, en vraag naar een prijsopgave voor reparatie. of kijk bij een winkel zoals de mediamarkt die kunnen het ook repareren dacht ik. als de prijs hoger is dan 100 euro en je laptop ouder is dan 1 jaar dan is het verstandig een nieuwe laptop te kopen, want voor 300 euro heb je al wel een goede laptop.

Als jij je laptop kan verkopen voor 75 euro en je spaart de 100 euro uit omdat je de scherm niet vervangt dan heb je 175 euro . dan moet je nog 125 euro bij leggen en dan heb je een nieuwe laptop wat wellicht beter is in accu en prestatie en dat is misschien in jou`n geval die 125 euro extra echt waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierbij ligt het er natuurlijk heel erg aan wat de nieuwprijs was van de laptop. Er zijn laptops van 400 euro maar er zijn er ook van 3400 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel mij dan maar eens waar je een nieuwe laptop kunt kopen voor 300 euro ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dit is men 1e zoek toch binnen 5 min vond ik dit en ik weet als je langer zoekt dan vind je betere aanbiedingen... http://www.laptopshop.nl/product/78246/compaq-610-nx538ea.html
Op beide vorige antwoorden wil ik nog iets toevoegen.

Je zegt dat je laptop gevallen is. Houd er dan ook rekening mee dat ander componenten van de laptop een klap hebben gehad.