ik zal de vraag op twee manier beantwoorden.

bij de ene ga ik ervan uit dat je een DVD hebt met een film erop. Je moet hiervoor eerst de DVD 'rippen', hiermee zet je de film op de computer. Je krijgt dat een combinatie van .vob bestanden die samen de film maken. Deze moet je omzetten naar mp4. je kunt dit ook doen met behulp van software. Die van xilisoft is mij zeer goed bevallen (is helaas niet gratis :( )
http://www.xilisoft.com/dvd-to-mp4-converter.html
http://www.xilisoft.com/dvd-ripper.html

DVDFab schijnt ook goed te zijn, maar hier heb ik helaas geen ervaring mee. De volgende link helpt je hoe DVDFab werkt:
http://www.howtogeek.com/howto/13516/convert-dvd-to-mp4-h.264-with-hd-decrypter-and-handbrake/

Het tweede antwoord is dat je al een bestand hebt op je computer (.avi, .wmv, .mov etc etc...)
Deze kun je gemakkelijk converteren met programma's als atube catcher.
http://atube-catcher.dsnetwb.com/video/index.html
via deze site kun je hem downloaden.

Als je het programma geinstalleerd en geopend hebt klik je op het 4e tabblad (video converter)
Open je bestand, selecteer dat je hem naar mp4 wil converteren en klik op "convert".
Redelijk 'straight forward'.

Als je ergens niet uitkomt hoor ik het graag!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ervaring hiermee en ik kan je zeggen dat Xilisoft hele goede programma`s levert daar zou mijn keuze eerst naar uit gaan maar helaas die zijn inderdaad niet gratis(maar je kunt natuurlijk alles gratis krijgen op t internet als je begrijpt wat ik bedoel).
Zoek je een gratis programma dan kan ik je de programma`s van Slysoft aanbevelen die gebruik ik zelf ook als t om een dvd(vob) file gaat dat je wilt converteren naar maakt niet uit.
Van Slysoft heb je nodig: Any dvd of any dvd HD als je de dvd nog op je pc moet zetten en Clonedvd of Clonedvdmobile voor het converteren je kunt de programma`s 21 dagen gratis gebruiken zonder watermerk of enige rotzooi.
Clonedvdmobile is speciaal voor het converteren naar mobile apparaten(smartphone etc.).
Gaat het om een avi(divx xvid) file dan gewoon ff googelen avi to mp4 daar zijn er genoeg van.

Veel succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Clonedvdmobile=Mp4

Toegevoegd na 8 minuten:
Oja, je audio file kun je gewoon toevoegen