Kan ik getraceerd worden als ik voor de grap amerikaanse bedrijven bel?

Ik bel soms amerikaanse bedrijven met skype samen met vrienden, voor de lol.
Gewoon prank-callen dus..
We belden Allposters, een soort helpdesk voor bestelling status, bestelling plaatsen, etc..
op een gegeven moment merkte dat vrouwtje dat wij haar in de zeik namen, toen zei ze " sir this call is being traced and I'll inform the authorities" , kunnen ze ons wat maken vanuit amerika? dat ze viavia de Nederlandse politie bereiken en dat er zometeen agenten voor de deur staan?

=d

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kinderachtig hoor. Heb je niks beters te doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, jullie kunnen getraceerd worden, en er staat een zware straf op.
Ritsuka
11 jaar geleden
goh wat een lol, hardwerkende mensen lastig vallen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vriend van me heeft het ook gedaan, die is idd getraceerd en kreeg een boete van 500 dollar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die boete van 500 dollar is niks.. Een ander vriend van me is meegenomen door de FBI (blijkt ook een kantoor bij schiphol te hebben) en zit nu opgesloten als terrorist op guantanamo bay. Sinds de nieuwe wet van Obama mag hij 1x per maand maar huis skypen. Hij kan nu al vloeiend Arabisch spreken. Hij zegt: " هاها تمزح " Dus 1215919, ik zou meer uitkijken voor zwarte geblindeerde auto's :O
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vriend van mij is doodgeschoten door een Amerikaan die zelf naar Nederland is gekomen na zo'n grapje. Best heftig.

Het beste antwoord

Ja, je kan getraceerd worden, maar wegens de privacy beleid van skype zouden de bedrijven jouw identiteit niet kunnen achterhalen.

De bedrijven moeten namelijk aankloppen bij skype om jouw gegevens (IP) te kunnen bemachtigen. Deze wordt pas verstrijkt bij een zwaar delict die in strijd is met de skype regels.

Mochten bedrijven mega verlies lijden door iets wat je via skype doet, dan zou ik wel oppassen en gebruik maken van een anoniem netwerk zoals tor.
http://torandskype.blogspot.nl/

Het zijn wel rot streken wat jullie uithalen, maar ja iedereen heeft wel eens een rotstreek uitgehaald tijdens zijn jeugd.

Kijk wel uit, er kunnen ook hackers ingezet worden die jullie identiteit achterhalen, waarbij de bedrijven acties zouden kunnen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thx, duidelijk

Andere antwoorden (1)

Ik zou me geen zorgen maken voor een prank call komt echt de politie niet aan de deur al helemaal niet voor prank calls in de usa.
R
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar voor een antwoord: Technisch is het wel mogelijk.