Naamgenoot negatief bovenin Google (ivm faillissement), in hoeverre mag ik eisen dat het document verwijderd wordt?

Wanneer ik mijzelf Google is de eerste hit die van een naamgenoot. Op zich geen probleem ware het niet dat deze de hoofdrol speelt in een faillissementsverslag waar ik totaal niks mee heb te maken. Afgelopen zomer ben ik een eenmanszaak begonnen en ik ben bang dat (potentiële) klanten/partners mij ermee gaan verwarren en dus van te voren afhaken. Ik heb hierover al eens vragen ontvangen.

Ik vind dit zeer vervelend, op welke manieren kan ik dit probleem het beste tackelen en in hoeverre kan ik eisen dat het betreffende document verwijderd wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Vragen mag altijd. Google zal hier echter waarschijnlijk geen gehoor aan geven. Mijn advies is het zelf ontwikkelen van een site met goede SEO. Dit zorgt ervoor dat u op een gegeven moment boven het slechte nieuws uitkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit ga ik ook zeker doen, domein met eigen naam heb ik al dus dit zal al veel schelen in de SEO, daarnaast weet ik op dit gebied de trucjes wel. Probleem is echter de eerste 12 hits van Google te bezetten. Het verslag torent al boven alle Social Media sites uit. Ik was niet van plan Google te vragen het bericht weg te laten halen, dit is onbegonnen zaak waar zij buiten staan. Het gaat mij om de site waar het op staat zelf. (rechtspraak.nl). Daar is het onduidelijk bij wie ik contact moet opnemen aangezien dit een wirwar van instanties is dus ik probeer het enige mailadres die ik kan vinden, die van de technische dienst met het verzoek mij door te wijzen naar de juiste persoon. Maar die reageren al een week niet. Toch maar een binnenkort mijn persoonlijke site opzetten en daar een "niet te verwarren met" oid bericht opzetten. Jammer dat er geen andere oplossing is.