Hoe verdient youtube zelf geld?

Ik weet al dat ze met reclames geld verdienen maar dat kan toch niet het enige zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je je verkijkt op de gigiantische hoeveelheden geld die reclame kan opleveren. Maar er kunnen best meer bronnen zijn ; je vraag kan ik niet beantwoorden dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger, voor dat ze veel reclame deden en voordat Google het opkocht was het een verliesgevend bedrijf.

Antwoorden (3)

Ik heb het antwoord gevonden maar het is in het Engels, zie hieronder:

The question is actually "How does Google makes money" and the answer is very simple.

1. We, Internet marketeers are doing SEO and finding interesting topics to get visitors from Google natural seraches to our site.

2. We setup a AdSense boxes to get any money out of it and selling our visitors back to Google.

3. Some idiots are paying to get visitors to their site by purchasing those links.

4. Google is taking 80% of commision out of it as from 5 cents minimum for advertiser, you will earn 1 cent if somebody is willing to click on that link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was beter geweest punt 3 aan te passen en het in het nederlands te vertalen.
Heel simpel . Door reclame . Grote bedrijven betalen Youtube om zo die bedrijven in filmpjes te zien. Heb je niet gezien dat als je veel filmpjes kijkt je na 3 4 filmpjes eerst een reclamefragment ziet .
Ze krijgen ook iers van google maar hoe en waarom weet ik niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Youtube IS van Google. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6034577.stm
Zoals ze zeggen door reclames enzo, ook doordat ze vaak op de YouTube site zitten door views hoe meer bezoekers die site heeft hoe meer de waarde van de site stijgt