laptop scherm wordt zwart, en ik zie alleen een muis!

hallo,

ik heb een acer aspire 5738G, en sinds een paar dagen, als ik hem opstart, wordt het scherm zwart (op het moment waar ik normaal mijn wachtwoord zou moeten invoeren) en zie ik enkel mijn muis, alleen ik heb geen garantie op de laptop kunnen betalen omdat ik krap bij kas zit, en nog steeds, dus een nieuwe of een belachelijk dure reparatie zit er niet in tenzij ik spaar, ik hoopte dat ik van jullie wat tips zou kunnen krijgen waardoor ik hem zelf zou kunnen maken, want ik weet niks van computers enz. ik heb al geprobeert met de veilige modus, dan wordt het scherm ook zwart en zie ik enkel mijn muis, verder kan ik niks doen behalve naar mijn scherm te staren, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

vriendelijke groeten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.7K

Antwoorden (2)

Alt-f10 indrukken tijdens het opstarten, je komt dan in het recovery menu. Pas op misschien moet je eerst bepaalde bestanden op je HDD veiligstellen. Dit kan met bijvoorbeeld een Ubuntu-live cd of met een andere oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit probleem uit het niets is ontstaan dan zou een Microsoft systeemherstel wel een oplossing kunnen bieden.

Druk contstant de f8 toets in tijdens het opstarten totdat je de menu lijst ziet van microsoft. Kies voor 'opstart herstel' en volg de wizard waarbij je jouw pc kan terug zetten op een datum wanneer het wel normaal werkte.

Het kan zijn dat je geinfecteerd bent geraakt door een virus, of dat je windows corrupt is geraakt door een foute software installatie.