dat is een pond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het teken voor de Engelse Pond.

Oorspronkelijk werd de pond (£) alleen als gewichtseenheid gebruikt, waarbij geen gebruik werd gemaakt van een symbool of teken.

De officiële naam Pond Sterling ontstond toen Koning Hendrik II de naam introduceerde in 1158, ook is men het symbool rond die periode gaan gebruiken. Het symbool staat voor L de eerste letter van het Latijnse woord Libra, wat Pond betekent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Engelse (Groot Brittannië) pond, het is een symbool voor hun munt, net zoals de euro dit symbool heeft --> €
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad het teken voor de Engelse pond maar het werd ook gebruikt voor de Italiaanse Lire.