Hoe zet ik mijn microfoon van mijn laptop zachter?

Als ik het geluid van mijn laptop aanzet maakt hij een heel vervelend piepend/fluitend geluid. Het doet heel pijn aan mijn oren. Ik kan nu dingen van mijn laptop niet harder zetten. Volgens mijn ligt het aan de microfoon. Als ik met mijn vingers op het scherm gewoon tik dan hoor je dat. Wilt er iemand mij asjeblieft helpen? Ik heb al heel veel internetsites afgezocht maar ik kwam/kom niet op het goede antwoord wat bij mij helpt. GRAAG ANTWOORD!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (3)

Rechtsonder zie je een luidsprekericoon -> rechtermuisknop -> kies sound/geluid -> recording/opnemen. Kijk dan welke microfoon aanstaat -> rechtermuisknop -> disable/uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat werkt niet hoe zet ik hem weer aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nu heb ik helemaal een probleem hoe zet ik hem weer aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wou hem trouwens zachter zetten en niet uit
Om je microfoon zachter te zetten ga je naar de volumeregeling van je laptop. In het volumeregeling zie je mogelijk al de microfoon staan. Anders klik je op opties > eigenschappen, en selecteer je volume aanpassen voor opnemen.

Volumeregeling vindt je:

Win-XP: Rechtsklikken op het luidsprekertje in de taakbalk, en dan op volumeregeling openen OF start > programma's > bureauaccessoires > entertainment

Win-Vista/7: klikken op luidsprekertje in de taakbalk, dan mixer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat helpt niet
Het piepende geluide wat je beschrijft klinkt alsof je de luidsprekers te dicht bij je computer(microfoon) hebt staan. Gebruik je losse luidsprekers en microfoon of bedoel je de ingebouwde microfoon en speakers...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ingebouwd
Maar ik heb ook losse boxen maar die heb ik al heel lang en sinds kort is dat geluid dus daar ligt het denk ik niet aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer toch maar eens de losse boxen verder weg te zetten & het volume van de boxen óf de microfoon wat zachter. Proberen kan geen kwaad.