Hoe reset ik mijn Windows 7 computer?

Ik wil mijn Windows 7 computer resetten, dwz helemaal leeghalen of mijn administrator password achterhalen. Ik ben een lange tijd niet meer op mijn computer geweest, dus ben ik deze vergeten. Kan iemand mij helpen? Het liefst resetten dus, maar wachtwoord recovery is ook goed!

Toegevoegd na 44 seconden:
Ik heb geen CD van de fabriek meer!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Als je nog een sticker hebt met daarop een Windows 7 product key kan je gewoon de Windows 7 versie die daarop staat op internet downloaden. Als je een Nederlandse versie wilt zul je ook een Nederlandse versie moeten downloaden.

Zorg dus dat je bijvoorbeeld Windows 7 home premium op een DVD zet met een brand programma en dan je PC opstarten vanaf die DVD. Zorg dat je alles van de schijven af gooit (formatteren|). Als hij geïnstalleerd is voer je de product code in die op de sticker staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De CD (dvd) is het probleem niet, het gaat om de installatiecode. Als je die kwijtbent is er geen manier om het systeem (legaal) opnieuw te installeren, tenzij er een herstelpartitie op de schijf staat (vaak het geval bij laptops).

Als je een account met beheerdersrechten hebt kun je het admin wachtwoord gewoon zelf (re)setten (maar heb je dat eigenlijk niet nodig.)

In noodgevallen is er natuurlijk altijd nog linux. Gratis en betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan gewoon via het computer beheer scherm.(Behalve als je zelf een beperkt account hebt.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een normaal account hebt (dus niet beperkt) kun je administrator dingen doen en dus ook het administrator password instellen.
je kan systeem herstel gaan doen in je startbalk staat het bij alle programma's en dan buroassescoiris en dan systeem werkset aanklikken en dan systeemherstel klikken dan krijg je een venster met allemaal datums en dan ga je een flinke datum terug en dan zeg je ok en dan wach je een tijdje en dan start hij opnieuw op kan zijn dat je dan wat dingen kwijt bent maar je hebt geen cd dus da maar zo....sterkte verder