Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb per ongeluk wat bestanden verwijdert en mijn vraag is nu hoe krijg ik die bestanden weer terug?

mijn bestanden zijn verwijdert hoe krijg ik die weer terug

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
652

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Probeer het eens met Recuva. Dit gratis programmaatje kan (in veel gevallen) verwijderde bestanden herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je bestanden hebt verwijderd, worden deze meestal niet permanent gelijk verwijderd. De hard disk schrijft dan nieuwe bestanden over de reeds verwijderde bestanden. --> Belangrijk is dus om niet nieuwe bestanden op je computer te zetten!

Op internet zijn diverse programma's te vinden (al dan niet gratis op de een of andere manier) om deze ''verwijderde bestanden'' te recoveren.

Goede ervaring heb ik met EASEUS Data Recovery Wizard Professional. Dit is een programma die je harde schijf scant naar alle bestanden. Dus ook de bestanden die je wel hebt verwijderd, maar die nog wel aanwezig zijn op de harde schijf. Na het scannen kun je de gewenste bestanden opnieuw ''opslaan''. Ik vind dit een vrij eenvoudig programma, maar over het algemeen moet je wel over enige (basis)kennis beschikken om dergelijke programma's te gebruiken.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding