Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een goede grafiek op excel? (zie uitleg)

Ik zit met een probleem tijdens het maken van een grafiek in excel.

Ik heb 2 rijen met gegevens die ik in 1 soort kolom moet verwerken (excel 1997-2003)

Rij 25 EN rij 49 staan vol gegevens die als dezelfde kolommen/staafjes in mijn grafiek moeten komen.

Nu heb ik als gegevensbereik
=titel!$B$25:$M$25

OF

=titel!$B$49:$M$49

Hoe krijg ik ze beide in hetzelfde gegevensbereik? :P


* 'titel!' duidt aan in welk werkblad van excel ze staan


Bvd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
829

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

U klikt de meest links-boven cel aan (B25) en sleept uw selectie tot volledig rechts-onder van uw data bereik.
Nu is uw bereik geselecteerd voor uw grafiek en open nu het grafiektabblad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een grafiek op de manier die je gewend bent.

Bij het selecteren van de gegevens selecteer je eerst de bovenste rij. Dus de muis op cel B25 zetten, linker muisknop indrukken, muis naar cel M25 slepen, linker muisknop loslaten.

Je hebt nu de bovenste rij geselecteerd als gegevens.

Nu komt de truc:
Je doet nu hetzelfde voor cellen B49 t/m M49, maar nu houd je de Control-toets op je toetsenbord ingedrukt terwijl je die cellen selecteert. Dus: Control-toets indrukken, muis op cel B49 zetten, linker muisknop indrukken, muis naar cel M49 slepen, linker muisknop loslaten, Control-toets loslaten.

Het resultaat is dat je nu cellen B25 t/m M25 *EN* cellen B49 t/m M49 tegelijk hebt geselecteerd in één gegevensbereik.
 
(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding