Is op de computer na te gaan hoe vaak en hoe lang per dag onze dochter Facebook bezoekt? (Wij hebben zelf geen FB).

Wij willen afspraken maken over de tijd die ze op FB mag omdat haar huiswerk er onder lijdt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Of controle wenselijk is, is natuurlijk een discussie onderwerp, maar dat laat ik geheel aan jezelf over. Met het programma Network Magic kan je niet alleen je gehele netwerk in de gaten houden , maar ook rapporten laten opstellen over het computergebruik én de websites die worden bezocht. Deze worden dan per email naar je verzonden.
Denk goed na of je dit wilt gebruiken. Het vertrouwen van je dochter zal er aardig door beschadigd raken als je dit zonder haar medeweten gebruikt.

Toegevoegd na 3 uur:
Een andere oplossing is de site maar een bepaalde tijd per dag bereikbaar te maken. Dit kan zowel in de genoemde software als in de meeste wat geavanceerdere routers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan elektronische controle heb je weinig ; bij mij staan GV Facebook en nog een paar sites zo ongeveer de hele dag open. Toch zit ik er niet de hele dag achter......
Zou iemand me met dat type software controleren, dan zou ik per dag denk ik vijftig tot zeventig uur computeren. Voorwaar een prestatie. Om nog maar niet te spreken over de zeer discutabele sites waar je soms terecht komt om het antwoord op een GV-vraag te zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is duidelijk dat je de betreffende software niet kent, wat betreft het aantal uren computeren. A.d.h. van de software is dit prima te regelen door af te spreken dat FB maar 1 uur per dag open mag staan. Dat is controleerbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, op zo'n fiets. Ik had begrepen dat het ging om achteraf controleren hoeveel tijd je op een site hebt doorgebracht. Dat lijkt me niet handig.
Het tijdelijk blokkeren / openzetten van sites ken ik natuurlijk wel.
Ik weet niet welke router je hebt, maar in sommige routers kun je internet instellen tussen bepaalde tijden of kun je sites blokeren. Zo kan ze bv tussen 5 en 7 een internet omdat ze dan haar huiswerk moet maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Talloze mogelijkheden:

1. Installeer een softwarepakket voor ouderlijk toezicht. Die heb je in alle maten en vormen en er bestaan ook tools die dagelijks een rapport naar de ouders kunnen e-mailen met alles wat de kinderen hebben uitgestoken.
2. Beperkt via de router het internetverkeer tussen bepaalde uren.
3. Blokkeer facebook via het hosts-bestand (want wat heb je nou eigenlijk op facebook te zoeken? Maak eens échte vrienden!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen facebook hebt weet je ook niet waar project-x dit weekend is.