Wie kan me helpen met PayPal, wat is het verschil tussen girorekening en bankrekening? En welke moet ik kiezen?

Ik wou een rekening bij PayPal openen, alleen zit ik nu met een paar vragen..

Ik wil graag mijn account koppelen aan m'n bankrekening nummer.

Dan krijg ik de keuze uit:
- Girorekening
- Bankrekening

Wat is het verschil tussen deze? En welke moet ik kiezen?

Het vreemde is ook nog dat mijn rekening nummer moet bestaan uit minstens 7 cijfers. Ik heb zelf een rekening nummer van minder dan 7 cijfers, hoe moet ik dat oplossen?

Als iemand me hier mee zou kunnen helpen graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je een rekening hebt bestaande uit minder dan 7 cijfers dan heb je hoogst waarschijnlijk een girorekening. Dan kies je dus girorekening bij paypal. Hier moet je dus 7 cijfers invullen. Heeft jouw rekeningnummer bijv. maar 6 cijfers dan begin je het nummer met een nul. Heb je maar 5 cijfers dan begin je het invullen met twee nullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Girorekening is wat je vroeger bij de postbank had, en goede doelen hebben vaak ook een girorekening, deze heeft een verkort nummer. Bij elke andere bank heb je bankrekening. Bij welke bank heb jij je rekening? De meeste (of nouja, volgens mij alle) bankrekeningen hebben 9 cijfers. Als je minder cijfers hebt kun je het aanvullen met nullen ervoor, dus bijv. 0012345
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon giro kiezen, je krijgt 2 bedragen van 1-3 cent op je rekening gestort en die moet je dan invullen ter verificatie op je paypal account.(wist je waarschijnlijk al)

Het verschil tussen deze 2 (bij paypal) is dat geld op je rekening storten met een giro rekening langzamer gaat dan met een bankrekening.

In sommige gevallen is het zelfs zo dat een webshop gelijk een betaling wilt, dit lukt dan meestal wel met een bankrekening maar niet met een giro (omdat het dan zo lang duurt). Je kunt natuurlijk ook alvast het bedrag op je paypal rekening storten en dan pas een aankoop op een webshop doen.

Er is ook een mogelijkheid dat een webshop een creditcard vereist en dat je van via paypal kan betalen en vervolgens alsnog een creditcard nodig hebt (zelfs als je geld op je paypal hebt staan), maar dit zie je tegenwoordig erg weinig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik probeerde hier meer het verschil met gebruik van een betaalrekening op paypal, niet de verschillen tussen deze 2 zelf, dit is al uitgelegd in andere antwoorden

Toegevoegd na 3 minuten:
probeerde - bedoelde**