Als ik een internetkabel direct in de computer doe is de download snelheid 50.1 mb, als ik de test doe over wifi is hij maar 14,6 mb hoe kan dat?

De router is een sitecom 300n router.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt aan het draadloos internet. Hoe groter de afstand hoe hoger het verlies. Voor goede en snelle download is een ouderwetse kabel de beste oplossing. Ook andere apparaten kunnen het signaal negatief beinvloeden

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook muren en uiteraard het plafond, zeker als er ijzer in verwerkt is kunnen het negatief beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is vrij normaal. Draadloos internetten is nu eenmaal trager dan via een kabel. Het hangt wel van het type WiFi en de afstand tot de router af, maar 14,6MB via WiFi is niet vreemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doordat ofwel je draadloze netwerkadapter (in pc) niet sneller kan (wat vaak wél valt op te lossen). Test eens een andere computer of lees website van provider voor oplossing van dit bekende probleem.

Of doordat "wireless-n" op het modem nog aanstaat, deze kun je soms zelf via modem-instellingen of via de hulp van helpdesk provider veranderen.