Hoe formatteer ik mijn harde schijf van me pc zelf ?

Hoe formatteer ik een harde schijf van mijn pc zelf dus geen extern hardeschijf of een USB Stick maar de harde schijf van mijn pc zelf

Weet jij het antwoord?

/2500

daarvoor moet je dus opstarten vanaf een ander systeem dan windows zelf dat is meestal dus een windows installatie schijf waarmee je windows ergens opnieuw er opzet je krijgt daar de keuze om over de oude heen te zetten of een hele nieuwe installatie er op te zetten in feite formateer je daarmee de schijf om er daarna weer wat nieuws op te zetten

Ga naar mijn computer of open windows verkenner. Traceer de schijf ( C:\)die je wilt formateren. Ga hier met je muispijl op staan , klik met de rechtermuisknop uit het snel menu kies je formatteren. Bevestig je keuze nogmaals. Even wachten nog en de schijf is leeg Frank

Je kan het gelijk doen met de (her)installatie van een OS (Windows of Linux enz) Je kan een Utility CDROM downloaden en branden en dan daarvan opstarten en een programma kiezen om te formateren. Je kan i.p.v. een cdrom ook een bootable usb stick maken, daar van opstarten en wederom een van de formatereing hulp programma's starten. Zie de link voor de Hirens hulp cdrom, daar kan je ook terug vinden hoe het met de usb variant moet. Succes!

Bronnen:
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100