Is er een manier om een pdf bestand te bewerken en dan bewerkt door te sturen?

Uitleg: wij hebben een aantal mensen uitgenodigd voor een kerstdiner in een restaurant. Dat restaurant heeft alleen het diner/buffet menu in een pdf bestand gestuurd waar de prijs ook bij op staat.

Nu wil ik wel graag dat menu doorsturen zodat ze ongeveer weten wat ze kunnen verwachten, maar dan zonder de prijs erbij op. Ik zou het eventueel ook gewoon kunnen overtypen maar het menu ziet er echt leuk uit qua layout, dus ik zou het wel mooier vinden om dat te sturen.
Is dit mogelijk?

NB. Categorie is bewust gekozen omdat het niet alleen gaat om het kerstmenu, maar of je uberhaupt een pdf op een bepaalde manier kan bewerken om door te sturen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je Acrobat Professional?

Het beste antwoord

En ten slotte de 'killer'-functie waar iedereen op zit te wachten: de mogelijkheid om pdf-bestanden te bewerken. Pdf'jes worden in OpenOffice.org Draw geïmporteerd, waarna ze bewerkt versturen.

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/OpenOffice.org+kantoorpakket
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met software pakketjes zoals Adobe Acrobat kun je PDF's bewerken. Maar dan moet de oorspronkelijke maker ze daar niet tegen beveiligd hebben.
AWM
14 jaar geleden
Wat je kan doen is uitprinten, prijzen wegpoetsen, scannen, en sturen.
Als je tenminste geen software programma hebt om (niet beveiligde) PDF-jes te bewerken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dat sneller dan een PDF-je uitprinten waar je nog wat aan moet veranderen? In een screenprint kan je - zonder printen - ook niets aanpassen (netjes tenminste).
Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Esme: je kunt dan de screenprint bewerken in foto bewerking software en daarna printen. Of dat netjes kan hangt af van de complexiteit van het origineel en de ervaring van de bewerker met dit soort pakketten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Biertje & derko: Da's waar. Je kan de print bewerken met een of ander fotoprogramma. Had ik even niet aan gedacht. Zeker teveel sneeuw in m'n hoofd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou veel sneeuw is er zeker :)
Met de PDF creator van adobe kun je PDF's bewerken.

Maar als de PDF is beveiligd kan dit (als het goed is) niet.

Je kunt bij een niet beveiligde PDF meestal gewoon de tekst kopieren en in bijv. MS-Word plakken.

Mocht de PDF zijn beveiligd dan kun je altijd nog een screenshot maken en in bijv. paint even uitknippen wat je wilt laten zien. Iedereen kan een afbeelding openen dus dat werkt ook.

Tools om PDF beveiliging te omzeilen/verwijderen:
http://3d2f.com/tags/remove/pdf/protection/

Naast de PDF creator van Adobe zijn er wel gratis tools die claimen dit ook te kunnen:

http://www.google.nl/search?q=edit+pdf&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Toegevoegd na 2 minuten:
De versie van adobe heet Adobe Acrobat en niet Adobe PDF creator.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan met het pakket Adobe Acrobat (betaald, helaas niet gratis). Niet met de reader, daarmee kun je enkel de PDF bestanden inzien. Het kan trouwens wel dat de PDF tegen 'editen' beschermd is, dan wordt het heel lastig.

Als je deze software niet hebt, zou je (omdat je de layout wil behouden) screendumps kunnen maken. Deze plaats je in je eigen foto bewerking software en dan 'veeg' je de prijzen eruit. Best een geknutsel, maar dan behoud je wel de opmaak.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn trouwens diverse tools die claimen PDF's te kunnen editen. In de praktijk valt dat best tegen, en kunnen veel van deze tools niet wat ze beloven. Dit om te voorkomen dat je een hoop van deze tools onnodig gaat uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt! Ik had al iets van Pdf2Word of zoiets gedownload, maar dat ziet er echt niet uit als je dat in WORD plakt :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet plakken, maar wanneer het is overgezet bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar is er toch een programma, nou ja, extensie op OpenOffice, waarmee het kan. Zie het antwoord van babyfaced.
pdf-bestand kan worden ontgrendeld met wachtwoorden en een paar effecten zoals kopiëren, bewerken en afdrukken. ontgrendelen is een wachtwoord is niet legaal, maar gebruikers kunnen eenvoudig de kopieer-, bewerkings- en afdrukbescherming ontgrendelen van hun persoonlijke PDF-documenten. http://www.pcinfotools.com/nl/ontgrendel-pdf-gereedschap/