Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heb ik in dit geval aan de D (data) schijf (in Windows)? (zie beschrijving)

Ik heb net een nieuwe laptop (Asus) en de harde schijf is automatisch onderverdeeld in C (OS) en D (data) partitie. Nou besefte ik opeens dat alles (bibliotheken waaronder documenten, foto's, video's, maar ook iPhone apps etc. allemaal automatisch op de C-partitie komen.

Kan iemand vertellen waarvoor ik dan in hemelsnaam een datapartie van 254 GB heb?

Voor de duidelijkheid: Ik heb niks veranderd aan de indeling en dit kan je ook niet zomaar doen. Je kan dus niet zomaar even zeggen dat al die bibliotheken (video's, documenten, etc) op de D-partitie komen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je verstandig bent verplaats je alle "mijn document"achtige mappen naar de D-schijf. Dit doe je door te rechtsklikken op de map mijn documenten→eigenschappen→tabblad locatie. Vanaf dit punt kan je de map op de D-schijf zetten. Voordeel hiervan is diat die schijf én veel groter is (meestal) én dat je in geval van een herinstallatie niet al je bestanden krijt bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je problemen met Windows krijgt dan is het eenvoudig om een volledige herinstallatie te doen als je data op de D partitie staat. Als je data op de C schijf staat loop je het risico dat je deze kwijtraakt of dat je de data eerst veilig moet stellen voordat je kunt herstellen, wat extra werk is met het risico dat je dingen vergeet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Data backuppen is ook eenvoudiger omdat je gewoon de D schijf kunt kopiëren en je dan niet alle programma's mee hoeft te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door problemen met Windows moet men soms herinstalleren en word de C schijf eerst geformateerd waarbij alles op die partitie gewist is.
Als uw data op de C-drive staat bent u die data ook kwijt.
Bij zo een herinstallatie worden andere letter-drives ongemoeid gelaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding