Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je volledige films op youtube zetten?

Ik had een vraag.......
mag je een volledige film (bijv: madagascar 2) op youtube zetten??? (ik heb wel eens een volledige film op youtube gezien)

(en maakt het dan ook uit of je een illegaal gedownloade film erop zet of dat je een legaal gekochtte film kopieeert op je computer en die op youtube zet?)

en als ik een film op youtube zou zetten zou ik daar dan ook problemen mee kunnen krijgen??

bedankt voor de antwoorde!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Dat mag niet, want jij hebt de rechten voor die film niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag niet maar er word meestal niet moeilijk over gedaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wat geluk wordt de film alleen maar verwijderd, als je pech hebt zoeken ze uit hoeveel mensen er naar gekeken hebben en krijg je een stevige boete.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd!!!
Alleen als de film door jou gemaakt is, en er geen materiaal gebruikt is van andere video's of muziek zonder dat je daar de rechten voor hebt, mag je dit op youtube plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je de film vandaan hebt doet in dit geval niet terzake. Je mag auteursrechtelijk beschermd materiaal niet zomaar verspreiden. Er staan flinke boetes op.

Misschien is het toegestaan om een kopie van de film online te zetten op zo'n manier dat alleen jij er toegang toe hebt, maar zeker weet ik dat niet.

Overigens kun je op een standaard gratis youtube account niet eens zulke lange video's uploaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke vorm van het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is verboden, en kan door meerdere partijen streng bestraft worden. Je account bij Youtube kan worden geblokkeerd/verwijderd doordat je je niet aan de voorwaarden houdt. Stichtingen zoals stichting Brein kunnen je aanklagen, net zoals de auteursrechthebbenden. Het antwoord is dus: nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Illegaal dingen downloaden mag in Nederland wel, maar dingen uploaden zonder rechten mag niet. Als je schriftelijk om rechten hebt gevraagd, mag het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lakotaxox200
8 jaar geleden
wel dan weet ik niet hoe zei het doen op youtube? ik zie er zo vele verschijnen some de hele film of het mag allen maar door hun vrienden van youtube de americanen waarom zei wel en wij niet. discriminatie youtube geloof het wel al dikwijls gemerkt. dat canal is niet echt eerlijk tegenover andere mensen. jei krijgt geen toelating maar zei wel en het is nochtans de zelfde serie of film
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing