Hoe kan ik Windows 7 op een USB drive installeren?

Ik heb een computer met Windows 7 64 bits versie. i.v.m. oudere programma's zou ik ook graag Windows 7 32 bits willen runnen. Ik heb de Windows 7 32 bits installatie DVD.
Wil dus mijn computer dual boot hebben, harde schijf 64 bits, USB drive 32 bits. Maar hou krijg ik Windows 7 geinstallerd op een USB drive??

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb ook een vrije 64 Gbyte ruimte op mijn C: schijf. Als ik het daar kon installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt verschillende opties voor een 32 Bits O.S.
Je hebt de live Cd ( zie bron ), een volledige handleiding met uitleg wordt daar gegeven.
Dat was ook jou eerste vraagstelling.
Daarnaast kan je Windows ook als dualboot installeren.
Maar je kan ook windows7 in een virtuele omgeving laten werken.
De door jouw voorgestelde optie is gelijk de minste, mede omdat je hier verder niets kan installeren.
Je hebt dan je OS maar dat was het dan ook.
Dualboot en VM geven je wel de mogelijkheid om zaken te installeren.
De een is alleen wat omslagtiger dan de ander.
Als je voor dualboot kiest zou ik voor deze een andere partitie inrichten, omdat je anders het risico loopt dat zaken door elkander kunnen gaan lopen en daardoor je bestaande windows naar de knoppen helpt.

Als ik de keus had dan ging ik voor de dualboot, op een aparte partitie.
Deze kan je dan zo inrichten zoals je zelf wild, zonder enige beperking.