Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

1. Start
2. Uitvoeren
3. Excel
Je kan nu netjes onderelkaar namen intikken, en de adressen ernaast.

Toegevoegd na 12 minuten:
Als je geen Excel gekocht hebt, kan je ook gratis OpenOffice downloaden. Zie: www.openoffice.org.
Ik weet even niet hoe de spreadsheet heet die daarbij geleverd wordt...

Toegevoegd na 38 minuten:
Adresboekbeheer of Outlook zou ik persoonlijk _nooit_ gebruiken - omdat ik programma's en documenten zo strict mogelijk wil scheiden middels 't gebruik van schijven of partities.
Waardoor 't veel makkelijker is om backups te maken. Anders moet je weer lopen zoeken naar obscure mappen zoals c:\documents and settings\username\local settings\applicatiob data\microsoft\microsoft outlook\version 11\adressbook\mailbox.
Een map die waarschijnlijk ook kan veranderen als je een keer een update installeert.

Verder heb ik rampverhalen gehoord en meegemaakt (bij anderen) over beschadigde Outlook-mailboxen en dergelijke... Nee, dat komt er bij mij niet in.

Ik heb alle programma's op C, en alle documenten/werk/foto's op D. (Iets versimpeld hier weergegeven.)
Vervolgens is 't een fluitje van een cent om backups te maken van die hele D-schijf (ware 't niet dat ik momenteel nogal al veel data heb ;)). En worden er geen totaal onnodige bestanden gebackupt, zoals Office zelf.

Toegevoegd na 40 minuten:
Ah, bij OpenOffice heet 't Calc, zie ik.
Als
1. Start
2. Uitvoeren
3. Calc {enter}
niet werkt, is er ongetwijfeld wel een icoontje of programmagroep geïnstalleerd die daar heen wijst?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
In Windows XP heb adresboekbeheer. In windows Vista en 7 heb je contactpersonen staan tussen je favoriete mappen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Als je outlook hebt geinstalleerd kun je binnen outlook je namen en adressen opslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je vraagt om een bestand, maar je bedoelt waarschijnlijk een programma.
Excel is een uitstekend programma om een adressenbestand aan te maken. Je kunt namelijk sorteren op namen, plaatsen of postcodes, etc. En als je handigheid hebt met dit programma kun, je een berichtje op je bureablad laten verschijnen op de verjaardag van je beste vrienden (wel even je pc aanzetten natuurlijk).Tenslotte kun je het bestand gebruiken om etiketten te printen voor al je kerstkaarten.
Excel kun je krijgen via openoffice.org3.

Heel grote adresbestanden, b.v. van een vereniging moet je eigenlijk in een database als Acces maken, omdat de zoekmogelijkheden veel uitgebreider zijn. Je kunt b.v. postwissel printen voor de leden om de contributie te betalen. Maar dit vereist enige studie.

Ook in Excel kun je een eenvoudige database aanmaken. Zie hiervoor de bijgevoegde cursus uit het blad Computer Idee.
http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=2502457&o=0
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing