Hoe kan ik een aparte gebruikersnaam voor m'n youtube account maken (zie beschrijving)?

Ik heb net een Google-account aangemaakt. Dit was nodig om een youtube account te maken, dat las ik ergens.
Als ik dan naar Youtube ga, en dan op aanmelden klik kan ik me dan inloggen met mijn Google-account. Alleen nu is het probleem dat m'n gebruikersnaam op Youtube nu m'n zojuist gemaakte google email address is (@gmail.com).
Dit wil ik niet om privacy redenen (stalkers etc).

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat m'n emailadres niet m'n gebruikersnaam is op youtube?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een google account gebruikt voor youtube kun je je wel abboneren, maar je kunt geen video's uploaden of reacties enz. plaatsen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat iemand jouw email-adres zal zien. Als je wel reacties wil kunnen plaatsen en video's uploaden zul je een gebruikersnaam aan je account moeten koppelen. Als het goed is wordt dat vanzelf gevraagd als je ergens een reactie onder probeert te plaatsen. Als dat niet zo is moet je gewoon klikken op nieuwe account aanmaken en vul je daar je google account in en de gewenste gebruikersnaam(en meer zoals geboortedatum enz. waarschijnlijk). Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lolitaNl ik kan helaas niet antwoorden op je vraag want ik heb hetzelfde probleem

Antwoorden (1)

Het is niet mogelijk om een aparte gebruikersnaam te maken, omdat je account is gekoppeld aan je Google-account. Het is ook nergens voor nodig; je hoeft je geen zorgen te maken om je privacy en/of spam.

Als je een email krijgt, dan is dat een notificatie. D.w.z. youtube stuurt je een email, als er b.v. ergens een nieuw filmpje is geplaatst in een kanaal waar je op bent geabonneerd, of als er iemand een reactie heeft geplaatst bij een door jou geuploade video.

Het is dus altijd via/via en nooit rechtstreeks. Probeer het zelf eens uit, en klik op de profielen van uploaders. Het lukt je gewoon niet om iemand zomaar een email te sturen; hooguit een privé-bericht via youtube. Emailadressen zijn ook nergens te vinden.

Je kunt dat vergelijken met de situatie hier op GoeieVraag. Je kunt hier iemand wel een prive-bericht sturen, en daar zal hij (als hij dat heeft ingesteld) ook een notificatie van goeievraag over krijgen, maar je kunt niet iemand rechtstreeks per email benaderen.

Zelfs als je helemaal geen email wilt, dus ook niet van youtube zelf, kun je dat instellen. Ga naar je profiel, rechtsbovenin de site en je komt bij instellingen.
Aan de linkerkant zie je o.a. staan: Privacy en emails. Als je daarop klikt kun je precies instellen, waneer je emails wenst en ook of je helemaal geen emails wenst te ontvangen. Succes!