Waar kan ik een cloudcomputer krijgen?

Hey hallo.

Ik ben op zoek naar iets van een cloud computer, waar ik met mijn android telefoon bijkom.

Ik ga namelijk op reis, maar moet ook een computer bij me hebben. Ik heb geen laptop, en kan niet zelf een serverpc maken, maar weet iemand waar ik een gratis cloudcomputer kan krijgen die ik op mijn android telefoon met de remote desktop app kan bedienen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp, wil je een cloudcomputer thuis laten staan, en dan met je android telefoon die dan bedienen?
Dan heb je iets nodig als teamviewer. Die heeft ook een (android) app, waarmee je je telefoon kan besturen. Wat je ook kan doen, is het programma dropbox. Daar is ook een app van. Als je foto's in de dropbox map op je telefoon zet, worden ze verstuurd naar je dropbox account, en als je dat instelt ook meteen op je computer gezet.

Maar in al deze gevallen moet je de computer thuis altijd aan hebben staan, óf zo instellen dat ie op vaste momenten aan en uit gaat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn verschillende bedrijven die zoiets aanbieden. Kijk eens op http://www.evry-online.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat niet zoiets als een cloudcomputer. De grap van cloud computing is dat het niet op 1 computer geschiedt.

Waar u naar zoekt is een home server of remote desktop. Hiervoor kunt u heel eenvoudig uw eigen PC gebruiken en bijvoorbeelt een VNC-server installeren. De bijgeleverde link is voor realvnc, daar heb ik goede ervaringen mee.

Hiermee is je volledige PC bedienbaar via de realVNC-app. Je kunt natuurlijk ook gewoon remote-desktoppen naar je eigen computer.

Ik ben overigens bijzonder nieuwsgierig waar u dit voor wilt gebruiken. Moet u berekeningen opstarten terwij u op reis bent? Voor e-mail/agenda en simpele documentjes heeft u voldoende aan uw smartphone. Als u geacht wordt op reis te werken en dus moet kunnen typen raad ik toch echt aan een laptop aan te schaffen, want dat werkt voor geen meter op je smartphone.

Succes en reageer gerust met verdere vragen.