Hoe kan ik mijn harddisk testen?

Ik heb een laptop van packard bell. En als ik mijn laptop aan zet geeft hij het scherm met het logo. En daarna geeft ie een zwart scherm met een soort foutmelding. Ik denk dat mijn harddisk kapot is en nu heb ik gehoord dat je je harddisk kan testen om te zien of hij kapot is. Wat kan ik downloaden om mijn harddisk te testen. Of is er iets anders wat ik kan doen? Ik kan bij het setup menu komen maar dat is alles.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer via het setup menu eerst in de safe mode te booten. Als dat lukt kun je de diagnose software proberen te draaien. (er is veel keuze). Lukt dat niet, probeer dan op te starten via een recovery cd. (wel in het boot menu de boot sequence zo aanpassen dat er eerst gestart wordt vanaf de cd-rom). Werkt dit allemaal ook niet dan zal de HD uit de laptop gehaald moeten worden en als secundaire harde schijf worden ingebouwd in een andere computer. Dan start die tweede computer op via de eigen harde schijf en de kun je diagnose software loslaten op de HD uit je laptop). Succes