Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom valt mijn laptop steeds uit?

Mijn laptop valt al sinds een paar weken plotseling uit. Mijn accu was heel slecht, (ik had altijd de stroom in mijn laptop zitten, dus de accu was lui geworden). Na een tijdje stond er bij het oplaad icoontje rechtsonder dat de accu vervangen moest worden. Ik heb een nieuwe accu besteld, maar het probleem is, dat de laptop nu nog steeds uitvalt (nu er geen accu in de laptop zit). Ik heb nu altijd de stroom in mijn laptop erin zitten, omdat de laptop anders uitvalt. Wat kan ik doen zodat de laptop niet steeds uitvalt?

De laptop is 3 jaar oud
Verdere informatie over de laptop:

Pentium® Dual-Core CU &4200 @ 2.00 GHz 2.00 GHz
4,00 GB (3,00 Gb beschikbaar)
32 bitsbesturingssysteem

Het is een Toshiba.
Er zit wel veel stof onder de toetsen (ik weet niet of dit er mee te maken heeft)

Toegevoegd na 4 uur:
Het is niet het probleem dat de laptop uitvalt met stroom eruit, maar dat hij uitvalt met de stroom ERIN.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Er zit geen accu in je laptop, en hij valt uit als je de stroom eraf haalt? Dat hoort zo..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik vermoed is dat uw laptop uitvalt door warmte door gebrek aan ventilatie.
U gaf al aan dat er veel stof onder de toetsen zaten, nu is dat niet zo zeer het probleem, maar wel het stof wat in uw laptop zit.

Schakel de laptop uit.
Pak nu rustig een kwast of borsteltje en een stofzuiger.
Verwijder alle stof bij en uit de ventilatieroosters ( zitten meestal aan de onderzijde, zijkant of achterkant ).
Neem gelijk het toetsenbord dan ook maar mee.......
Daarna neemt u een kleine kruisschroevendraaier.
Als u de laptop omdraait ziet u één of twee grote bodemplaten, bevestigd met schroeven.
Draai deze los en verwijder de platen.
Verwijder hier ook zoveel mogelijk stof en overige vuiligheid.
Bent u helemaal los dan kunt u ook de gehele behuizing uiteennemen, en natuurlijk ook weer schoonmaken.
Raak in geen geval geen electronische componenten aan met metalen delen of blote vingers, daardoor kan er schade onstaan aan de gevoelige componenten van uw laptop.

Een goede schoonmaak beurt doet soms wonderen.
Stof en nicotine gaan niet samen op een laptop........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding