Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je met een kabel tussen een orgel en een computer het geluid opnemen?

Vanmiddag heb ik dus twee kabeltjes gehaald, één met een dikke stekker die overgaat naar een kleinere. Daarin druk ik dan een andere stekker, die weer verder gaat naar de poort voor de hoofdtelefoon van de computer.
Maar nu kan ik in Audacity niet een andere microfoon selecteren dan de microfoons die op mijn computer zitten, moet ik eerst iets instellen of zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een hoop gokken voor mij want je noemt de verschillende stekkertjes niet bij naam en ook niet of het over mannetjes of vrouwtjes gaat.

Ik neem aan dat je het over verschillende maten "jack" plugs hebt. Wat uiteindelijk bij een standaard 3,5mm jack plugje uit komt waar het geluid vh orgel over getransporteerd wordt?

Zo ja zul je dit plugje in een line-in of mic ingang van je pc moeten steken wil je geluid kunnen opnemen.
(meestal kun je ook maar 1 mic tegelijk aansluiten trouwens, je kunt dus niet zomaar wat poortjes vullen en die dan ergens als mic's instellen)

Mocht je bedoelen dat de bekabeling waar je het over hebt uit komt bij een "female jack" waar je vervolgens een hoofdtelefoon in plugt heb je wellicht een jack jack kabel nodig die je dan in de mic of line-in ingang van je pc steekt.
http://www.dendrobate-magnetique.org/tuto-numerisation/cable-jack.jpg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via de line in , "stereomix?" instellingen. Ps. Audiograbber is een goeie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding