Wat kun je met een vaste pc wat met een laptop niet kan?

Ofwel... waarom zou je privé nog een vaste pc aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals veel reacties al. Gewoon aanpassen aan je eigen smaak.

Het beste antwoord

Waarom je nog een PC zou aanschaffen in plaats van een laptop. Om een heleboel redenen:

Je kunt er lekker een heel groot beeldscherm op aansluiten.
Het toetsenbord van een laptop laat vaak te wensen over.
De geluidskaart van een laptop is vaak maar matig.
De videokaart van een laptop is vaak maar matig.
De accu van een laptop heeft een beperkte levensduur. Als ie kapot is, overtreft de aanschafwaarde vaak de dagwaarde van de hele laptop.
Een PC kun je upgraden.
Een PC kun je hele grote harddisks in stoppen.
Een PC is veel goedkoper dan een laptop die hetzelfde kan.
Laptops worden bloedheet. Je kunt het stof ar nauwelijks uitkrijgen.
Uitbreidingen zijn bloedduur (bijv. geheugen)

Genoeg redenen?
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geheugen is prima te doen, nagenoeg gelijk (8GB DDR3 even vergleken).

Andere antwoorden (6)

Een la[top met vergelijkbare prestaties als een pc is veel duurder. Daarnaast is HET grote voordeel van een pc dat je hem open kunt schroeven en er aan kunt aanpassen wat je wilt. Kaarten erin, meer geheugen toevoegen, harde schijven toevoegen etc. Ook het langdurig typen op een laptoptoetsenbord is niet bepaald comfortabel. Natuurlijk, je kan er een usb toetsenbord aanhangen, EN een groter scherm, maar ja....dan kun je net zo goed een PC aanschaffen voor veel minder geld......
Wat mij betreft zullen er altijd desktops blijven bestaan.
Uiteraard niet meer dan een persoonlijke mening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben het met javaansezware eens. als je computer wat ouder wordt, kan je ene desktop upgraden met snellere onderdelen, en een laptop pruts je toch niet zelf aan.
Een vaste pc kun je makkelijker uitbreiden. Naderhand voorzien van een betere CPU of Hdds verlengd de levensduur van je PC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een laptop is in ieder geval makkelijk transporteerbaar. Ik ga nog wel 'ns ergens heen voor een paar dagen tot een week, en dan wil ik gewoon m'n dagelijkse dingen kunnen doen qua computer. Maar om nu een dure laptop te kopen gaat me weer wat ver, wat ik heb is een netbook. Die zijn niet zo gek duur, handzaam (ongeveer de grootte van een boek), en de accu gaat best een prettig tijdje mee. Gamen zal denk ik niet echt van harte gaan op zo'n netbook, alhoewel ik 't nooit echt geprobeerd - een CD drive zit er in ieder geval niet in en een scherm van 1024x600 is ook niet echt alles voor games. Maar goed; mailen, internetten, beetje tekstverwerken, gaat natuurlijk allemaal prima.

Als je niet mobiel hoeft te zijn met computers is een desktop altijd te prefereren..
- goedkoper
- makkelijk van binnen uit te breiden en makkelijk componenten vervangen
- en verder alles wat al genoemd was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
hou ook rekening met het feit dat je het beeldscherm van de pc makkelijker op de goede hoogte kunt zetten
langdurig laptop gebruik kan nekklachten veroorzaken door dat je niet goed achter je scherm zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Statistieken wijzen uit dat de pc plaats moet maken voor
mobiele draadloze computers.
Net als vaste telefonie wat op zijn retour is.

We gaan op vakantie en nemen mee.......
Daar staat toch echt niet de vaste pc tussen in het rijtje.

De pc neemt veel vaste ruimte in en is onhandig in gebruik met openbaar vervoer zoals bus, tram, trein, boot of vliegtuig.
Indien u een laptop aanschaft met de gewenste configuratie hoeft u niets meer open te schroeven.
Mbv externe apparatuur kan men hetzelfde doen op de laptop als op een pc.

Kortom, wat wilt u met uw computer doen?
Tegenwoordig moeten apparaten multifunctioneel zijn en de pc verdwijnt naar de achtergrond.
(blijft vastzitten aan zijn draadjes)

Het enige voordeel dat een pc heeft op een laptop is dat men er een vaas met bloemen op kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het grote voordeel van een desktop is de uitbreidbaarheid (6TB aan schijven zou pas een rommel en draden geven bij een laptop) en gaming kracht voor relatief weinig geld.
Ik ga dwars tegen al deze antwoorden in.
Het ligt aan de toepassing waarvoor je het e.e.a. voor wilt gebruiken.
Je kan qua werken exact het zelfde met een desktop als met een laptop.
Slechtere geluidskaarten en of videoprestaties?
Dat is gelang wat je bereid bent er voor te willen betalen.
Het enige voordeel wat een vaste tegenover een laptop heeft is dat een vaste eenvoudiger en goedkoper is te upgraden en uit te breiden.
Het upgraden van een laptop blijft meestal bij een grotere harde schijf en het geheugen ( bij sommige kan ook de processor of zelfs het moederbord of te samen vervangen worden).
Doch loopt dat aardig in de papieren, maar is niet onmogelijk.
Qua ergonomie maakt het niets uit, een los toetsenbord en muis is zo aangeschaft.
Een los beeldscherm is ook zo aan te sluiten.
Doch dan moet je je achter de oren krabben waarvoor je een laptop hebt aangeschaft.
Een laptop heeft als uitgang dat deze mobiel is, ook al heb ik daar bij de 19" uitvoeringen wel mijn bedenkingen bij.