Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kopieer ik een dvd met eigen filmpjes naar een lege dvd via de laptop?

ik ben redelijk digibeet en heb geen flauw idee hoe ik dat op mijn laptop moet doen. ik werk met windows vista, misschien handig om te weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Is het een dvd met bestanden met de extensie .avi of .wmv of .mov. Kortom zijn het losse videobestanden?

Maak dan een mapje op bijv je desktop; rechter muisknop klikken en "nieuwe map" kiezen. Klik vervolgens op Mijn computer en klik bij de dvd op openen of verkennen.
Selecteer de bestanden en klik met je rechtermuisknop op kopieren. Open vervolgens je mapje op de desktop, klik hier binnen op de rechter muisknop en klik op plakken. De bestanden worden nu naar dit mapje gekopieerd. Download nu het gratis programma Infrarecorder http://sourceforge.net/projects/infrarecorder/files/InfraRecorder/0.52/ir052.exe/download en installeer dit. Doe een lege dvd in je brander en start vervolgens Infrarecorder op en klik op het icoontje "data disc", op "dvd".
Er opent een nieuw scherm bestaande uit 4 vakken.
Het vak linksboven, "explorer view", daar kan je browsen naar de nieuwe map op je desktop met de bestanden. Klik hier op en in vak 2, rechts van het eerste vak zie je nu je videobestanden staan. Selecteer deze door in het vak te klikken en CTRL-A in te drukken. Klik vervolgens met je linkermuisknop op 1 van de bestanden en hou de muisknop ingedrukt. Sleep nu je bestanden naar vak 4, rechtsonder en laat de muis los. Klik nu op het derde icoontje van links, helemaal linksboven in beeld, net onder "file, edit' actions", etc.. "Burn compilation to a physical disc" (in de Engelstalige versie dan).
Er verschijnt een popup "burn compilation", klik hier op OK en je DVD wordt gebrand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het ligt er even aan welk brandprogramma je gebruikt
maar met elke programma kan je een kopie maken
dat zal voor jouw betekenen
dat je dus bron en output op dezelfde dvd moet aan geven
daar vraagt het programma vanzelf om
dat houd dus in dat hij daarna de volle dvd op je laptop in laad
en zodra hij daar mee klaar is je vraag de lege dvd erin te doen
dus gewoon in je brand programma de opdracht
disk kopieren of kopie maken iets in die strekking zoeken en de aanwijzingen vol gen
kind kan de was doen
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eeeh, digibeet zei ik al. wassen kan ik prima maar verder... wat zijn bijvoorbeeld brandprogramma's?????
capthavoc
13 jaar geleden
ow jee dat is is echt digibeet
als je hulp nodig hebt zie even je
PM
capthavoc
13 jaar geleden
zie helemaal bovenaan bij je berichtjes in de blauw balk
met home mijn pagina berichten etc
paulus811
13 jaar geleden
een + voor de persoonlijk hulp
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing