Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik .nef bestanden makkelijk omzetten naar jpg of tiff ?

Ik heb op mijn stage foto's gemaakt. Dat zijn .nef bestanden. Op de mac op mijn stage kon ik deze bestanden gewoon openen. Maar op mijn Macbook lukt het niet, dus ook niet om ze om te zetten naar jpg.

Ik heb al geprobeerd om het in photoshop te doen maar dit mocht niet baten. Ik heb ook verschillende progamma's gedownload waarvan 1 contenta. Maar die zet een watermerk in elke foto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

was vroeger niet gratis nu wel
download deze codec maar
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op een Mac kun je de bestanden opnemen in Voorvertoning. Van hieruit kun je de foto's exporteren naar bijvoorbeeld .jpg. Lukt dit niet, dan is er iets mis met je instellingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan de bestanden niet in voortvertoning openen. In Iphoto geeft hij ook een foutmelding. Terwijl ik ze vanaf de mac op mijn stage op een hardeschijf heb gezet en die weer aangesloten op mijn macbook.. daar kan er niets fout zijn gegaan.. Ik vind het zo vreemd dat ie op mijn stage wel openend en op mijn eigen macbook niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je andere bestanden van je harde schijf wel openen? Misschien staat hij verkeerd geformatteerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik kan alles gewoon openen. behalve de .nef bestanden..
Gebruik zamzar.com daar lukt het wel op, de site wijst zichzelf uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
filetype conversion is not currently suported for ''nef'' Deze melding krijg ik als ik een bestand invoer ?? :( pff
Voor dergelijke omzettingen gebruik ik het gratis programma Gimp 2. U kan de foto daar naartoe slepen of copieren en hem dat exporteren naar een massa andere formaten. U kan daar natuurlijk nog een massa meer mee doen maar dit onderdeel is voor u van toepassing.
Op internet zijn er trouwens ook gratis tutorials te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon even naar http://image.online-convert.com/convert-to-jpg gaan ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding