Hoe kan ik een map beveiligen met een wachtwoord op Windows 7?

Ik heb nu een map waarvan ik niet wil dat die zomaar gezien kan worden (nee, geen porno). Ik heb Windows 7, hoe kan ik hier een wachtwoord opzetten? Het is al in een .zip bestand :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
38.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
thanks, nu ben ik men map kwijt. Wat een klote app die WinMend Folder Hidden. NIET DOWNLOADEN!

Antwoorden (3)

Je kunt een zip bestand ook beveiligen met een wachtwoord als je het inpakt. Of voor jezelf een eigen gebruikersaccount met password maken waarin je het bestand zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt die "geheime stukken" in een kluisje stoppen, bijvoorbeeld met het (gratis) programma WinMend Folder Hidden: http://www.winmend.com/folder-hidden/
Ook kun je mappen of documenten versleutelen met bijvoorbeeld HandyBits (ook gratis): http://www.handybits.com/easycrypto.htm
Pieter2011
11 jaar geleden
open windows verkenner, klik met rechts op de map die je wil beveiligen, kies voor eigenschappen on der in het snelmenu. In het nieuwe venster dat verschijnt klik je op het tabblad beveiliging. Pas daar de met bewerken machtigingen aan.
Frank