als je je pop3 email account insteld op een iphone, haald hij dan de mails ook van de server af ?

ik heb een andere pc waar ik niet opeens outlook wil openen en erachter komen dat mijn mails nu allemaal naar mijn iphone zijn verhuist.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, als je hem via een email-client ophaalt wel, dan maakt het niet uit van welke server je hem haalt. Bij webmail is het een ander verhaal, als je bv via je provider inlogt en leest, haalt ie hem nog wel binnen bij je email client(outlook thunderbird etc etc..) Alleen zijn ze allemaal ook bij outlook weg dan? Mails die in outlook al stonden kunnen niet zomaar weg zijn, of je moet ze er heen gekopieerd hebben.

Je mails zijn niet weg er is alleen een extern account toegevoegt

Op het moment dat jij je mail ophaalt op 1 van je apparaten, staat hij inderdaad niet meer op de mailserver. Dit betekent dat als je de mail op een ander apparaat ophaalt, de eerder opgehaalde mail op apparaat 2 niet meer zichtbaar is. Dit is echter een standaard instelling van je email client en is aan te passen. In de instellingen van je account kan je aangeven dat een kopie van de mail bewaart moet blijven op de server. Je kan dan ook aangeven hoelang die kopie bewaart moet blijven. Stel die periode niet te lang in omdat je dan het risico loopt dat de capaciteit van je mailbox op de server wordt overschreden waardoor je helemaal geen mail meer kan ontvangen. Denk eraan dat je deze instelling aanpast op iedere apparaat waarop je email ophaalt. Toegevoegd na 1 minuut: bovenstaande geldt niet voor webmail, maar voor email programma's als Outlook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100