Asus (computer fabrikant) stuurde mij bericht dat de lader van mijn laptop wellicht schade kon toedoen. Wat als iets in toekomst gebeurt na garantie?
Ik heb een Asus laptop sinds een half jaar. Nu kreeg ik een bericht van Asus met de verzoek een extra ringetje om het uiteinde van de laptoplader (gedeelte dat in laptop zelf gaat) te doen omdat zij hadden ervaren dat dit anders interne schade kon opleveren. Nou zit er 24 maanden garantie op mijn laptop en het is natuurlijk logisch dat, wanneer ik bijv. kapot toetsenbord heb na deze periode, dat dit niet vergoed wordt. Echter hebben zij een fout gemaakt qua lader en kan ik niet zien of er reeds schade is toegebracht. Wanneer ik na de periode van 24 maanden dus schade krijg kan dit wellicht komen doordat ik, door de fout van Asus, de lader een half jaar verkeerd heb gebruikt en daardoor na 24 maanden een probleem is ontstaan. Nu heb ik Asus een bericht hierover gestuurd maar die mensen daar lijken mijn probleem niet te begrijpen of niet serieus te nemen en geven mij advies een brief te sturen. Nu vraag ik mij af of er consumentenrechten zijn die hiermee te maken hebben of dat iemand hier ervaring mee heeft of mij hierbij kan helpen met bijv. tips? Bij voorbaat dank!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.