Hoe kan het dat er iemand is met hetzelfde email adres als ik?

Ik heb al jaren een gmail internet account , nu krijg ik de laatste dagen geregeld mailtjes binnen gericht aan iemand met dezelfde naam als ik , alleen hij heet Erik en ik Eric met dus zelfde achternaam en blijkbaar ook zelfde email adres.
Ik dacht eerst, zal wel weer nieuwe vorm van spam zijn ofzo, maar het zijn gewoon mailtjes zonder bijlage en gaan over zakelijke dingen zoals het inleveren van tankpasje enzo, de naam van de afzender en het bedrijf enzo heb ik gegoogeld en die blijken gewoon te bestaan, verschillende namen van afzenders zijn gewoon te vinden op linkedin en daarbij de betreffende bedrijven.
Mailtjes zijn dus volgens mij echt, hoe is dit mogelijk?
En hoe kan ik dit stoppen?

Toegevoegd na 17 minuten:
het gaat dus niet over het verschil in de c of k , want dat wordt niet gebruikt in het email adres.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Engg.. Een dubbelganger:0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, want email adres gebruik ik alleen eerste letter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heeft je naamgenoot gewoon een fout gemaakt in het doorgeven van zijn emailadres. Misschien moet er ergens een letter of cijfer bij om hem te kunnen mailen.
Amadea
11 jaar geleden
Is jouw e-mailadres ergens op internet te vinden? Dan zou het misschien kunnen dat die Erik misbruik maakt door jouw adres op te geven als hij ergens onderuit wil komen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook. Ik krijg elke maand een rekening van Ziggo voor iemand met hetzelfde emailadres. Mijn eigen rekening komt meestal enkele dagen later. Heb er contact over gehad met Ziggo maar die kunnen niets doen. Ik hoop dat de betreffende persoon zijn Ziggomail ook krijgt. Toegevoegd na 1 minuut:
Die persoon woont helemaal aan de andere kant van het land.

Antwoorden (5)

Er kunnen niet dubbele emailadressen bestaan, dat zou even onzinnig zijn als twee verschillende websites met dezelfde URL.

Kortom, ik vermoed dat iemand gewoon domweg 't verkeerde emailadres heeft gegeven/gebruikt. Breng de afzenders op de hoogte, zou ik zeggen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit denk ik niks anders op dan aan iedereen die een voor Erik bedoeld bericht aan jou heeft gestuurd een retourmailtje te zenden met de mededeling dat jij Eric bent en dat zij een typefout in het adres hebben gemaakt. Daar kan je een standaardtekstje voor opslaan, dan ben je er over korte tijd vanaf.
Amadea
11 jaar geleden
zij typen de k en c verkeerd. stuur een Mails terug en leg,uit dat ze het naar het verkeerde adres sturen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar hebben degenen die de mailtjes sturen een fout gemaakt in het mailadres. Ik zou een reactie terugsturen, en daarbij vermelden dat ze waarschijnlijk het verkeerde adres gebruiken, met een -c i.p.v. een -k. Of anders je naamgenoot met een -k erover mailen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebeurt mij ook regelmatig dat ik mail voor iemand krijg, stuur het altijd terug naar de afzender met een kort berichtje.
Vaak zijn het kleine verschillen, typ fouten.