Als ik foto´s op een USB zet, kan ik deze dan in 1 keer allemaal kwijt zijn? En na hoelange tijd is dat mogelijk?

Vraag spreekt voor zich. Maar ik wil graag foto's van mijn computer halen omdat die goed vol staat. Maar ik wil deze foto's niet kwijt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, dat kan op ieder moment gebeuren. Als de USB-stick stuk gaat, kan je alles in één keer kwijt zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gelukkig gebeurt het niet vaak, en is er vaak nog wel wat te redden, maar het kán wel.
bamibal
11 jaar geleden
Je geeft aan iets te willen opslaan op een ‘usb’ ik ga er maar even vanuit dat je een usb stick bedoeld.

Zoals de andere reactie al aangaf kan je usb apparaat defect raken, dan ben je alles kwijt. Een usb stick kan je ook kwijtraken, daarom is dit meestal niet de meest optimale manier van data opslag voor lange termijn.

Als het gaat om data opslag kun je beter investeren in een externe hardeschijf. Deze hebben een langere levensduur dan het type opslag wat bij usb sticks wordt gebruikt, en bied heel veel opslagruimte. Natuurlijk kunnen deze ook kapot gaan, maar die kans is kleiner. Daarnaast raak je hem minder snel kwijt.

Overigens zijn foto's betrekkelijk kleine bestanden. Of je moet er duizenden hebben in RAW formaat met veel megapixels genomen, of je kunt beter even doorzoeken naar de echte boosdoener van het ruimtegebrek. Het kan natuurlijk ook nog dat je een hele kleine harde schijf hebt. Dan heb je des te meer reden om voor een externe harde schijf te gaan.

Als je foto's je heel erg dierbaar zijn, is het raadzaam om een dubbele opslag te hanteren, dus op verschillende apparaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, foto's of wat dan ook kan je beter niet toevertrouwen aan één usb stick, maar ook niet aan eén harddisk en zelfs niet aan één cdrom of Dvd.
Al deze mediums, kunnen namelijk gemakkelijk data kwijtraken en/of geheel kwijt raken. Dus wat dan wel? Het volgende: Zorg dat dierbare zaken altijd in 2 voud zijn opgeslagen, b.v. op 2 dvd (dus 2 exact de zelfde kopieën) en bewaar het liefst op 2 verschillende locaties, b.v. thuis en bij je ouders. Zo ben je zeker van je gegevens ingeval van: Diefstal, brand en/of defecte media.
Dit is echt de enige zekere manier.
Er is nog een extra puntje, je moet ook eigenlijk om de ong. 2jaar checken of beide kopieën nog in orde zijn, zo niet herstel dat asap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn hiervoor diverse mogelijkheden.
Branden op een DVD of CD. Kopieren naar een usb stick of kopieren naar een externe hardeschijf.
Frank