hoe her instaleer je je computer van windows xp naar fabrieksgegevens? zonder cd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.2K
Powergen
11 jaar geleden
Heb je wel cd's van je back-up?

Antwoorden (3)

Kijk of er een herstelpartitie op r computer staat, is te zien in 'deze computer'. Zonder die partitie gaat het niet lukken! ( komt pas in Windows 8) je kunt altijd downloaden van een bepaalde website of gewoon een cd lenen van iemand. Het gaat tenslotte om de code op de windows sticker aan je pc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik me kan herinnerren is dat je bij windows xp systeemherstel kon gebruiken daarvoor, als je in het startmenu naar alle programmas gaat en vervolgens bureau accessoires>systeemherstel vind in een van de tabs (volgens mij was dat ook iets met systeem) kan je terug naar een herstelmoment aanklikken en dan aangeven naar welke datum je terug wil, dit is dan in jou geval de datum dat je windows xp hebt geinstalleerd op de pc, als je de dag aanklikt kun je ernaast de mogelijke systeemherstelpunten zien. Het systeemherstelpunt wat jij zoekt werd volgens mij aangegeven als systeem nog iets als je die aanklikt ga je terug naar de bacisinstellingen (fabrieksinstellingen) van windows.

Dus nog even op een rij:

1. Start>programmas>bureau accesoires>systeem nog iets>systeemherstel
2. De dag proberen te vinden van de instalatie van windows xp
3. Naast de kalander staan de beschikbare systeemherstelpunten, de juiste is iets met systeem nog iets zo ver ik me kan herinneren.

Dit werkt niet als je een keer systeemopruiming, of hoe het toen ook werd genoemd, hebt aangegeven om alle systeemherstelpunten te verwijderen behalve de laatste.

Als je dat niet hebt gedaan adviseer ik je het te doen NA het systeemherstel.

Het kan wel een tijdje duren, denk aan ongeveer een uur. Als je het op je laptop wil doen zou je de lader kunnen aansluiten.
Dit is iets uit mijn herrineringen, windows xp is voor mij namelijk wel een hele tijd geleden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten herstel
de eerst is gewoon via programma verwijderen
De tweede is de standaard
windows systeemherstel
Deze gebruik je als je iets hebt geinstalleerd
en de werking ervan is niet goed
De derde is dus met de HD systeem partitie
Tenslotte de fabrieksinstellingen recovery vanaf DVD
Deze zet de pc weer helemaal terug naar de dag dat je hem gekocht hebt maar wel zonder alle updates

Heel belangrijk, en vaak, door heel veel mensen, wordt er geen acht op geslagen. De herstel DVD set moet jezelf maken!
Deze brandt je meestal met een speciaal programma van de fabrikant, je mag het meestal ook maar 1 keer gebruiken en dan werkt het niet meer,.....
Dus, heb je bv een asus pc,
dan is er vast, een speciaal kopje onder programma, met allerlei tooltjes, van de asus zelf.
Wat je daar ook van vind, is een andere zaak,
maar eentje is wel belangrijk,
het recovery brand programmaatje
speciaal bedoeld om deze DVD set te branden.
Als hij eenmaal gemaakt is, kan hij 2 dingen
hij kan een windows helemaal terug zetten vanaf de dvd
en/of een hele windows terug zetten, inclusief de herstel partitie.
Nu is het zo dat je deze DVD set niet perse nodig hebt,als je nog een goed werkende herstelpartitie op de pc of laptop hebt.
maar heel veel mensen, zijn zo dom, om die herstel partitie zomaar weg te gooien, omdat daar zogezegd wat meer ruimte op je harde schijf erbij komt.
Dom, Dom, Dom zeker als je die dvdset nog niet gebrand hebt
want , wat als je HD er opeens mee ophoudt ?
en je dus niet in je windows kan, maar ook niet meer in je herstel partitie ???

De dvd set is bedoeld voor het geval dat je harde schijf het helemaal begeeft.
en je dus een nieuwe HD nodig hebt
deze is helemaal leeg

De DVD set moet je gebruiken als je een hele nieuwe Hd wilt inrichten met windows ,EN met herstel partitie
Bedenk, je kan er wel gewoon windows met een andere cd er opzetten zelf met je eigen serie nummer.
Maar dan heb je dus geen herstelpartitie op je hd

Als je dus zo dom bent die herstelpartitie weg te gooien VOORDAT dat je die DVD recovery set hebt gebrand
dan moet je bij de fabrikant vaak weer een hele nieuwe set kopen en hoe ouder de pc, hoe moeilijker te vinden
capthavoc