hoe verwijder ik balpen strepen van een computerscherm?

Dochtertje vond geen teken papier.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het glas! Of een LCD scherm? Bij die laatste zeker niet met sop of terpentine gaan werken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm, bij ons nemen ze het spierwitte behang onder handen als ze geen papier kunnen vinden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij is verteld : als je een vinger tegen het scherm drukt en je ziet een kleurverschil als je jou vinger weghaalt dat je er niet met water op het scherm mag komen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tipp ex ? okee, hij is flauw, ik weet het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Glassex met een theedoek, doe ik laptopscherm en tv-scherm mee, no problem. Zorg alleen dat er geen vloeistof in de naad tussen scherm en behuizing druipt.

Antwoorden (4)

Meestal kun je het met een gewoon sopje verwijderen, anders kun je soms ook met een gummetje het proberen te verwijderen. succes ermee!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een gum of een sopje toch niet blijkt te werken kun je altijd nog overwegen om het weg te halen met terpentine of wasbenzine. Je pakt dan een stuk toiletpapier of keukenpapier en dept dit erop en maak het scherm ermee schoon.

Over het algemeen moet een sopje als het inkt niet te hardnekkig is en er telang op zit ook prima werken.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met beeldreinigingsvloeistof.
Te koop bij elke computerwinkel of Action.

Ik neem aan dat je een lcd of tft scherm bedoelt.
Als dit zo is zeker NIET met zomaar een schoonmaakmiddel doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat in de meeste schoonmaakmiddelen ammoniak zit.
Dit is niet goed voor lcd schermen.
Je kunt trouwens zo'n reinigingsmiddel ook zelf maken.
zie link http://scherm-schoonmaken.nl/lcd-scherm-schoonmaken/
Persoonlijk zou ik gewoon alcohol gebruiken (je kent die gedenaturaliseerde flesjes wel vd drogist). Sterk spul maar verder niet echt bijtend oid. Dat is dan ook het hoofdbestanddeel (naast water) van zo'n kant en klare schoonmaakmiddeltjes die je bij computerzaken kunt krijgen.