Hoe kan je een flinke hoeveelheid foto's makkelijk en snel verkleinen en emailen?

Of kan dat ook via een Cloud o.i.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Reddie
12 jaar geleden
Wat wil je verkleinen. Het aantal bytes of het aantal pixels.

Het beste antwoord

Winzip en vervolgens versturen of uploaden naar een bestandshare site zoals zshare of www.mijnbestand.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meeste foto bewerk programma's kunnen dat, b.v. picasa
Zie hier hoe, en onder de link naar het programma
http://support.google.com/picasa/bin/answer.py?hl=nl&answer=104211
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook een dropbox account kunnen maken die zonder dat je pc aan staat overal te benaderen is. Gratis 2Gb en hybride (Mac-PC etc) www.dropbox.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de foto's eens hercoderen dmv een batch convert optie die in wel meer foto programma's verwerkt zit. Je gaat dan bv van .jpg naar .jpg maar waarbij je de compressie kwaliteit omlaag schroeft.

Fototoestellen maken vaak foto's van 2+MB per bestand. Als je van bv 90+% naar 65% kwaliteit gaat dan zie je dat verschil in kwaliteit nagenoeg niet. Maar het scheelt enorm in bestandsgrootte zo'n 2+MB bestand kun je zo makkelijk verkleinen naar een ±0,3MB bestand.

Hieronder een linkje hoe je dat kunt doen met irfanview.
http://gd.tuwien.ac.at/graphics/irfantut/batchcon.html
(via die Options knop kun je dus de compressie kwaliteit instellen, bij jpg heb je dan doorgaans een schuifje die je van bv 90% naar 65% kunt verslepen)

Daarna kun je eventueel nog de zaak inpakken met winrar, 7zip oid al zal dat geen wereld van verschil opleveren.

Tja ik weet niet wat je met cloud bedoelt (stomme gehypte term voor een oud concept). Maar misschien is het ook een idee om een torrent te maken en die dus te delen met familie en vrienden.