Op hoeveel graden print een laserprinter?

Een tijdje geleden heb ik hier een vraag gesteld over het printen van inktjet-decal papier. De antwoorden waren een beetje teleurstellend in de zin dat ik hier dus geen laserprinter voor kon/kan gebruiken (dit lag dus niet aan de antwoorden zelf).

Toch laat het idee wat ik ermee had mij niet helemaal los, dus ik vraag mij nu af hoe heet dan een laserprinter wordt, en of ik dat ter vergelijking dan misschien ook kan uittesten wanneer ik bijvoorbeeld met een heet strijkijzer op het papier ga (uiteraard tussen oude doeken oid) en kijk wat er dan gebeurt.

Zou ik dit dan als vergelijkingsmateriaal kunnen nemen of ik toch eventueel de gok zou kunnen wagen om het in de laserprinter te doen? Of werkt dit toch anders als wat ik theoretisch wel een goed plan zou vinden? :-/

Toegevoegd na 15 minuten:
Dan hoort eigenlijk mijn volgende vraag erachteraan te komen: En/of Kan een strijkijzer zo heet worden als een laserprinter?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb het nog steeds niet durven proberen, maar moest de vraag sluiten. Maar ik ga toch vooraleerst voor het Beste antwoord van die van mmm. Tjah...de wens is de vader van de gedachte ;-)

Is dus niet gezegd dat het dan ook echt kan!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Strijken kan zeker tot 230 graden gaan - afhankelijk van hoe lang je 'm op één plek vasthoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn toevoeging op mijn vraag. + 10

Andere antwoorden (2)

Het papier met de zojuist geplaatste afbeelding (bestaande uit opgedrukte poeder) gaat langt een fuser. De fuser kan tot 200 graden Celsius aan warmte genereren waardoor het poeder aan het paper vastsmelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de verpakking van het papier staat of deze geschikt is voor laserprinters. Als dat er niet op staat zou ik dit papier niet gebruiken. Laserprinters bereiken in de fixing (fuserunit) tussen de 170 en 200 graden. Kleurenlasprinters zelfs tot 230 graden. Als dit papier smelt in je fixing heb je kans dat je fixing defect raakt en vervangen moet worden. Dit is een erg duur onderdeel van de printer.