hoe lang blijft de informatie op een oude 3.5 inch Diskette bewaard?

Ik heb een aantal oude Diskettes 3.5 inch, waarop veel informatie in WP staat.
Ze zijn 15 jaar oud en op mijn pc i-mac, kan ik er niets mee.
Ik moet een oude pc. kopen, maar als de informatie in de loop der tijd vanzelf verdwijnt heeft die pc. ook geen nut.
Blijft info op diskette bewaard?

groetjes

Boemer10

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Bij mij stond alles er nog op eind december 2011 dus ik denk als de diskettes normaal ergens lagen waar geen extreme invloeden zijn geweest, dat je kunt aannemen dat alles er nog opstaat. Maar ik kwam er al gauw achter dat ik niks meer nodig had van die diskettes.
Vraag je dus af of het echt noodzakelijk is wat je erop hebt staan voordat je een oude pc aanschaf. Ook rijst bij mij de vraag of je nog die oude schijven van WP hebt, anders heb je ook niks aan de documenten deze worden niet meer gelezen door MS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van:
- de kwaliteit van de diskettes.
- de bewaaromstandigheden (temperatuur, vochtigheid, storende magneetvelden)

Als het goedkope floppies waren en ze hebben gewoon ergens in een hoekje gelegen geef ik je niet veel kans.
A-merk floppies in een datakluis doen het vermoedelijk nog wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de diskettes in aluminiumfolie inpakken, dan heb je geen last van elektromagnetische invloeden en zijn de data daartegen beschermd.