Hoe kan je een professioneel e-mailadres krijgen?

Hallo,

Ik wil graag een professioneel e-mailadres bijv. blabla@trailgamers.com ofzoiets. Het liefst gratis maar als dat er niet is dan hoor ik het wel. Het zou fijn zijn als outlook dit zou ondersteunen.
Alvast bedankt,

Mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

De meest logische stap is een domeinnaam kopen, hierbij kan je dan emailadressen maken met vóór het apestaartje wat je maar wilt (als je bijvoorbeeld weetikveel.nl als domeinnaam zou nemen, kan je een emailadres maken prive@weetikveel.nl, zakelijk@weetikveel.nl, janpietersen@weetikveel.nl, etc.)
Maar dat is natuurlijk niet gratis.

Wat minder zakelijk, maar wel een goede gratis optie, is een emailadres via Moerstaal.
Dat is een gratis service die je als het ware over je eigen emailadres heen plakt. Alles dat naar dat emailadres wordt gestuurd, gaat gewoon naar jouw eigen emailadres, je gebruikt gewoon het programma en het emailadres dat je nu gebruikt. Je kan instellen dat wanneer je zelf naar iemand mailt, diegene jouw normale emailadres te zien krijgt, of die nieuwe.

Het zijn niet echt professionele namen, maar misschien zit er wel iets tussen dat je ziet zitten. Het zijn de meest uiteenlopende emailadressen, zoals @geeftbijles.nl, @nijmegennet.nl, @dansersweb.nl, @behangt.nl, @fotografeert.com @europanet.nl, @heetonsrestaurant.nl, @onzezaak.com, @repareert.nl, en nog véél meer (en ook heel veel totaal niet zakelijke, zoals @isgekopmaxima.nl, @wateenklotenaam.nl, @wordt30jaar.nl, etc.). Het deel vóór het apestaartje kies je gewoon zelf.

Als je bijvoorbeeld tuinder bent en met potentiële klanten via email communiceert, geeft een emailadres als janpietersen@tuiniert.nl een aardig zakelijke indruk.
Ik gebruik het zelf ook, omdat ik mijn echte emailadres ooit als tiener in een melige bui had aangemaakt, en die niet bepaald een goede indruk geeft bij zakelijke contacten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moerstaal is perfect :) Eerst dacht ik, ze hebben daar vast niks goeds maar het is echt heel goed. Dit is precies wat ik bedoelde, heel erg bedankt hiervoor.
Thumbs up en beste antwoord.
erg bedankt ;)

Andere antwoorden (1)

Dat kan, alleen niet gratis.

Je moet eerst een domeinnaam registreren. Dat kan al voor een euro of 8 per jaar. Vervolgens kun je domeinnaam bijvoorbeeld koppelen aan de gratis Google Apps. Je ontvangt je mail dan in een Gmail-omgeving, maar je kunt er ook voor kiezen om dit in Outlook te ontvangen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm ja dat kan ik wel ja alleen kan je hiervan alleen het voorste gedeelte veranderen dus bijv: lol@google.nl
maar het achterste gedeelte is dan van je website. Er zou tog wel een service zijn om dit te doen? Ps. weet jij een nederlandse site waar je voor 8 euro per jaar een domein kan registreren? daar hoor ik graag wat meer van :) Ik betaal 30 euro per jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zo'n service bestaat niet. Het 'achterste gedeelte' zoals jij het noemt, is je domeinnaam. En die kun je niet veranderen.
Cryofiel
12 jaar geleden
In Amerika kun je een .com of een .org kopen voor $15 per jaar. Dat is op dit moment € 11,37 per jaar. Je kunt dan alles voor de @ zetten wat je maar wilt, dus je hebt in de praktijk oneindig veel emailadressen. Je kunt email die naar dat domein wordt gestuurd, onzichtbaar laten doorsturen naar eender welk emailadres, zonder dat de oorspronkelijke verzender daar iets van merkt.
bamibal
12 jaar geleden
@gameshadow: Als je je domeinnaam aan google-apps koppelt, kun je daarmee e-mailadressen aanmaken op dat domein, dus pietje@mijneigendomein.com Ik gebruik trouwens www.mijndomein.nl voor een domein van 9 euro per jaar.