Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kost een app data?

Als ik een app wil downloaden staat daar altijd MB of KB bij, wanneer 'betaal' ik dat? Tijdens downloaden, tijdens installeren, tijdens gebruik of ook als hij staat te niksen in mijn telefoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Of en wanneer een app data gebruikt hangt af van de app. Ik zal hierover wat uitleggen.

Als je een app download in de appstore (of waar je hem ook vandaan haalt) gebruik je data. Je haalt immers data binnen van het internet. Vaak wordt aangeraden om apps te downloaden via Wifi.

Sommige apps, zoals whatsapp verbruiken constant data. Dit komt omdat ze regelmatig "verversen" om te "kijken" of er een nieuw bericht is binnen gekomen. In het geval van whatsapp is dit dataverkeer zeer gering. Andere dataverbruikers zijn bv. apps die het weer weergeven.

Er zijn ook apps die voor jou bijhouden hoeveel data er wordt gebruikt en door welke apps dit dan doen. Dit zijn "Data managers" of "Data counters."

Verder gebruik je data tijdens het "browsen" en het kijken van video filmpjes.

Als het goed is staat er in de beschrijving van een app ook altijd of er tijdens het gebruik van de app dataverkeer is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan een aantal dingen.

-Zit je op een draadloos thuisnetwerk (Wi-Fi) of
-heb je een 3G abonnement met databundel en nog een aantal MB "tegoed" deze maand of heb je
-geen databundel of ben je er over je databundel heen.

In de eerste twee gevallen is het compleet gratis, in de andere gevallen betaal je een bedrag per MB(afhankelijk van je abonnement), dit is zowel bij het downloaden van de app als elke keer dat de app contact maakt met het internet of andersom.

Zoals al gezegd kan je het beste thuis apps downloaden als je op je eigen Wi-Fi netwerk zit en kan je dan als je van huis bent internet-apps gebruiken totdat je aan je databundel zit, daarna moet je bij gaan betalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vergeet te vermelden dat sommige apps gewoon een aankoopprijs hebben, maar dat is natuurlijk niet relevant in dit verhaal. (staat los van MB's)

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn ook apps die bekijken hoeveel MB/KB al je apps verbruiken, zodat je kan zien of een app wel of niet verbindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing