emails die ik niet verzonden heb

ik krijg soms mails waarvan ik degene ben die ze zou hebben verzonden, het is een ziggo emailadres en ze staan ook niet in de verzonden berichten, ik heb deze mails niet verzonden

Toegevoegd na 28 seconden:
hoe kan dit?

3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gebeurd mij ook bij Ziggo op mijn (casema) email-adres. Deze vraag is eerder gesteld en heb goeie antwoorden voorbij zien komen.

Het beste antwoord

Globaal komt het er op neer dat spammers gebruik maken van jouw e-mailadres om spam te versturen. En de Re:'s die jij dan in tientallen tegelijk binnen krijg zijn dan die e-mails die zijn tegengehouden door de spamfilters, of het zijn gewoon de nietbestaande e-mailadressen...

Het is mij een tijdje terug ook overkomen met mijn zakelijke e-mailadres. Na een goed gesprek met mijn hostingbedrijf zijn er een aantal specifieke maatregelen genomen om dit in de toekomst onmogelijk te maken...

Maar spammers lopen in principe altijd voor op de beveiliging ertegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk is je e-mailadres 'gespooft' door spammers. Daarbij doet de verzender het lijken alsof er e-mails zijn verstuurd vanaf jouw adres, terwijl dat helemaal niet het geval is.

Voor meer informatie over e-mail spoofing: http://en.wikipedia.org/wiki/E-mail_spoofing

Helaas is er maar weinig dat jij hieraan kunt doen om dit te voorkomen, behalve zo zorgvoldig mogelijk omgaan met je e-maildres (niet op forums posten, etc).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt meestal veroorzaakt door een virus. Zie de bron voor meer informatie over zo'n virus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook plausibel. +1
Door in de header van de email te kijken kan je zien van welk IP adres he4t bericht verstuurd is. Om een willekeurige naam in het "van" adres te krijgen is het aanpassen van je gegevens in outlook (of ander email programma) al genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel.
Bijvoorbeeld met fakemail ( http://fakesend.com/ )