Als je een ad blocker gebruikt krijgt degene die adverteert dan nog steeds het adverteer geld? (bijv bij youtube video's)

Als je een ad blocker gebruikt krijgt degene die adverteert dan nog steeds het adverteer geld?
(bijv bij youtube video's)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Iedereen die adblockers gebruikt, zorgen ervoor dat er minder inkomsten voor de adverteerder overblijven. In bijna alle gevallen word voor een advertentie alleen betaald zodra erop geklikt word, dus als hij niet eens op je scherm komt loopt men inkomsten mis.
Als IEDEREEN ad blockers zou gebruiken, zouden een hoop sites over moeten gaan op een ander betaal model. Er zouden dus veel minder gratis sites / diensten zijn.
Een aantal van de grote kranten hebben al een zogenaamde 'pay wall' voor hun site waardoor je de artikelen alleen kunt lezen nadat je betaald hebt ... er is een goede kans dat dit soort betaal modellen steeds meer gebruikt zullen worden, niet vanwege adblockers, maar omdat er steeds meer privacy regulering komt die ervoor zorgt dat adverteerders minder informatie over hun bezoekers kunnen bijhouden, daardoor gaat de waarde van hun advertentie omlaag (omdat ze het minder kunnen 'targetten' voor een bepaald publiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drukte voordat ik adblockers gebruikte alleen wel eens per ongeluk op een reclame. Net zoals dat ik haast nooit naar de winkel rende voordat ik een nee-nee sticker op de bus had en nog wel eens door reclame folders keek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen klikt er maar 0.2 tot 0.5% op een advertentie. Je behoort dus tot de meerderheid.

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk wordt die verder betaald. Een ad blocker belet enkel dat die advertentie op jouw scherm komt. In werkelijkheid is die er nog steeds op de server en dus ook verder zichtbaar voor andere gebruikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even vereenvoudigd uitgelegd:

Het ligt aan de nauwkeurigheid van het systeem dat gebruikt wordt en of men afrekent per weergave of per click. Als je ads blockt zul je er ook niet op klikken, dus verdient een publisher niets als de afname op basis van clicks plaatsvindt.

Als de campagne op basis van impressies / weergaven is (komt steeds minder voor, maar bestaat zeker nog wel) dan ligt het aan het systeem. Er zijn zeer nauwkeurige systemen die detecteren wanneer een afbeelding daadwerkelijk wordt weergegeven en rekent dan pas door. Systemen die minder nauwkeurig zijn, registreren ook voor adblockers een impressie.