Hoe kan ik een bestand zippen ?

Iemand vraagt mij om een bestand te zippen omdat ze een lastige anti-virus hebben op het werk waardoor ze niet alles doorkrijgen. Hoe kan ik dat doen zonder winzip te installeren ?

Weet jij het antwoord?

/2500

je kan winzip toch installeren ? Ook een handige is ultimatezip bovendien heeft xp ook zijn eigen zipper Open Deze computer. Dubbelklik op een station of map. Wijs in het menu Bestand de opdracht Nieuw aan en klik vervolgens op Gecomprimeerde (ingepakte) map. Typ een naam voor de nieuwe map en druk vervolgens op ENTER. Opmerkingen U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer. U kunt ook een gecomprimeerde map maken door met de rechtermuisknop op het bureaublad te klikken, Nieuw aan te wijzen en vervolgens op Gecomprimeerde (ingepakte) map te klikken. Gecomprimeerde mappen herkent u aan de ritssluiting op het mappictogram.

WinRar, is gratis... Je moet wel registreren, maar je hoeft niet te betalen ervoor... En die zipt ook... Automagisch zelfs als je wil... Maar je kunt ook een gecomprimeerde map maken in windows... En dan die map oversturen dat kan ook, dan is het meteen een zip-file...

Wellicht kun je het bestand hernoemen naar een "virus-onschuldige" naam (dus niet eindigend op ''exe'' bijvoorbeeld). De mailbox laat het bestand dan gewoon door en de ontvanger kan het bestand dan weer hernoemen naar de originele naam en het dan gebruiken.

in windows (vanaf XP) zit een zip functie ingebouwd: Rechts klikken op de folder / bestand dat je wilt inpakken send to -> compressed folder (In de nederlandse variant waarschijnlijk iets als: versturen aan -> Gecomprimeerde folder)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100