Ogen snel vermoeid achter de computer. Daardoor twijfels over mijn opleiding?

Hallo , mijn naam is Roy en ik ben 17 jaar oud.

Tijdens school, ben ik naar 4-5 uurtjes heel erg vermoeid in mijn ogen, is mn concentratie meteen weg etc, zelfs met de "grote" pauze van een half uur er tussen.

Op deze manier begin ik echt te twijfelen of ik het zo later wel volhoud, 8 uur per dag in een kantoor zitten achter een computer.

Nou kreeg ik een tip om iets met auto's te gaan doen, om dat ik helemaal gek ben met auto's en ik er al vaak mee bezig ben, lijkt me ook leuk.. maar het is zo'n grote overstap.. dus eerst:

Heeft iemand ervaring met het snel vermoeien?
Zo ja, heeft iemand dat opgelost?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Roy

Toegevoegd na 1 minuut:
*toevoeging* Zodra ik er eenmaal "doorheen" zit, heb ik de rest van de dag ook vrij weinig energie over om wat te doen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je ogen wel eens laten opmeten? Soms moet het oog krampachtig werken/corrigeren om het scherp te krijgen. Dit kan resulteren in vermoeiende ogen en evt. hoofdpijn. Ik had ook deze klachten, maar met een bril was dit verholpen. In ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ja daar had ik nog nooit over na gedacht! maar daarintegen heb ik wel weer goede ogen...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor schermen hebben jullie op school?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21,5" imac's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch maar even laten doormeten bij de opticien.

Antwoorden (5)

Ik weet dat sommige gamers een soort game bril gebruiken, dit helpt tegen vermoeidheid. Het werkt niet bij iedereen, maar het is het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.gunnars.com/
Voorbeeld van zo een bril Je kan ook altijd op youtube kijken voor reviews
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt nog nooit van gehoord! ik zal eens kijken, hopelijk helpt het ook voor het maken van games, want gamen doe ik bijna niet haha, klinkt misschien raar maarja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit wat je op de pc doet, ze noemen het gewoon game brillen omdat dat de grootste doelgroep is die zoveel op de pc zit. Suc6 er mee :)
een aantal dingen die je kunt doen zijn: probeer wat vaker gewoon even 5 minuten pauze te nemen i.p.v. alleen 1 grote pauze. En ga in die pauzes dan niet je mobiel checken maar doe echt even iets zonder naar een scherm te kijken. Zorg ook dat je beeldscherm in de goede hoek en op de goede hoogte staat. Zorg ook dat je goed eet en drinkt, wat je ook kan proberen in de helderheid van je scherm wat te verlagen zodat dit minder fel aan je ogen is. Ik hoop dat je wat kan met deze tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede tip is:
Zet je verlichting van je scherm wat zachter, hoe feller het licht hoe meer last. Dus kijk even in je instellingen van je LCD-Scherm.
Daar staat vast wel een instelling voor je achtergrondverlichting!

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor heel veel kantoorbaantjes hoef je echt niet alleen achter de computer te zitten. Je zal ook veel moeten telefoneren of fysiek met mensen zaken bespreken. Ook zal je moeten nadenken.
Ik heb zelf ook moeite met lang geconcentreerd te werken en neem altijd een pauze van een uur en ga dan ook weg uit het kantoor en ook weg van de collega's. Dan ben ik 's middags weer fris maar kan dan 's avonds niet meer geconcentreerd werken.
Waarschijnlijk werk jij heel geconcentreerd en doe je wat je doet zeer goed en dat kost nu eenmaal energie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ja dat klopt ik ben heel geconcentreerd bezig omdat het een zeer zware opleiding is, omdat de gaming industrie in Nederland nou eenmaal nog klein is, moet je echt eruit springen, dus de volle 120% geven, maar ik heb daar nou eenmaal net niet de energie voor vrees ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je springt er niet uit door het hardst te werken maar door het snelst te werken . Ook spring je er uit door anders te werken en te denken. Ga eens wat lezen over lateraal denken, bijv van "De Bono"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees dit maar: http://www.creatiefdenken.com/waarom-creativiteit.php
Je ogen vreten energie. Als je dus moet turen naar je beeldscherm is het geen wonder dat je moe wordt. Je ogen nemen 60% van je energiehuishouding. Ga dus eens langs de opticien en laat je ogen eens testen.

Er zijn ook filters die je voor het beeldscherm kan plaatsen en welke je ogen beschermen. Ook dit kan leiden tot betere prestaties.

Succes en hopelijk heb je hier wat aan